۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۷۲۸۸
علمای بحرین:

آل‎خلیفه به سوزاندن وطن با ظلم طایفه‌ای پایان دهد

علمای شیعه بحرین صدور حکم حبس علیه سه تن از علمای این کشور به دلیل مشارکت در تحصن حمایت از شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرآة البحرین، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی، حکم دادگاه آل خلیفه مبنی بر 2 سال حبس برای حجت الاسلام سید مجید المشعل رییس مجلس اسلامی علمای این کشور را محکوم کردند.

در این پیام آمده است: احکام ظالمانه علیه رییس مجلس اعلای اسلامی و جمعی از علمای شیعه به معنای جنگ علیه هویت ملی و دینی است که در چارچوب تجاوز به فریضه شرعی خُمس و همچنین سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین صورت می گیرد.

علمای بحرین افزودند: یاری دین و وطن با وجود همه سختی ها راه بی بازگشت علمای ربانی به شمار می آید که مطمئنا با حمایت ملت وفادار همراه خواهد شد چرا که ملت هیچگاه علما و هموطنان زندانی خود را فراموش نمی کنند.

آنان با تأکید بر اینکه ملت آزاده بحرین با همه توان در فعالیت های مردمی حمایت از شیخ عیسی قاسم مشارکت خواهند کرد، ادامه دادند: این احکام ظالمانه نمی تواند از عزم و اراده آزادگان جهت تحقق مطالبات عادلانه آنها بکاهد. بار دیگر از مقامات می خواهیم از سوزاندن وطن با ظلم و ستم طایفه ای خودداری ورزیده، همه علما و زندانیان خانم و آقا را آزاد کنند و به بحرانی ساختن اوضاع کشور پایان دهند.

گفتنی است دادگاه آل خلیفه روز گذشته حجت الاسلام سید مجید المشعل را به اتهام مشارکت در تحصن حمایت از شیخ عیسی قاسم به 2 سال و حجج اسلام خضر العلوان و یاسین الموسوی را به اتهام مشابه به 1 سال حبس محکوم کرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات