۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۳۰۲

استقبال حماس از رای یونسکو درباره مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که قطعنامه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" پیرامون اینکه مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان استف گامی در مسیر درست است که دیگر نهادهای بین المللی هم باید از آن تبعیت کنند.
یونسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، فوزی برهوم سخنگوی حماس در گفت وگو با الرساله نت اظهار داشت که باید از حقوق و خواسته های ملت فلسطین حمایت شود. وی اشاره کرد که قطعنامه یونیسف تاکیدی بر حق ملت فلسطین در رابطه با سرزمین و مقدساتش است.

برهوم افزود که قطعنامه های بین المللی بطلان ادعاهای دشمن صهیونیستی که طی دهه ها گذشته همواره در پی گمراه سازی افکار عمومی جهانیان بوده است، را ثابت کرد و این نشان می دهد که حقوق ملت فلسطین حتی با گذر زمان هم از یاد نمی رود.

وی تاکید کرد که تمامی طرف های عربی و اسلامی باید در کنار ملت فلسطین ایستاده و از مسائل و قضایای عادلانه آن حمایت کنند و تحرکات بین المللی بیشتری را در جهت دفاع از مساله فلسطین و ملت مظلوم فلسطین صورت دهند.

سخنگوی حماس از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت داده اند تقدیر و تشکر کرد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان "یونسکو" بعد از ظهر دیروز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد مبارک الاقصی و یهودیان را رد می کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می داند.

24کشور عضو یونسکو به این پیش نویس رای مثبت و 6 کشور به آن رای منفی و 26 کشور رای ممتنع دادند.در این قطعنامه همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی قدس به شدت محکوم شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات