۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۵۵۴۸۷

افزایش 70 درصدی جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس

آمارهای صهیونیستی نشان می دهد که جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس اشغالی 70 درصد افزایش یافته و کانون های شهرک نشینی در مرکز محله های فلسطینی نشین قدس نیز طی 7 سال گذشته به میزان 30 درصد افزایش یافته است.
صهیونیست


به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های صهیونیستی "عیر عمیم" و "صلح اکنون" که هر دو در زمینه مقابله با اشغالگری و شهرک سازی رژیم صهیونیستی فعالیت دارند، در گزارشی تاکید کردند که جمعیت شهرک نشینان صهیونیست از سال 2009 که بنیامین نتانیاهو مجددا به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، 40 درصد افزایش یافته است.

سازمان های مذکور در این گزارش به تشریح و بررسی تلاش های دولت رژیم صهیونیستی برای اجرای پروژه شهرک سازی در محله بطن الهوی در شهرک سلوان واقع در شرق قدس پرداخته اند.

بر این اساس، جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس به میزان 70 درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد واحدهای مسکونی احداث شده برای آن ها نیز چند برابر شده است و جمعیت شهرک نشینان در کانون های شهرک نشینی واقع  در مرکز محله های فلسطینی نشین هم رشدی 30 درصدی داشته است.

این گزارش ساعاتی قبل از نشست شورای امنیت به منظور بررسی موضوع " شهرک های صهیونیست نشین مانعی اساسی بر سر راه صلح و راه حل تشکیل دو کشور" منتشر شده است.

در گزارش مذکور آمده است که در سال 2009 حدودا 102 کانون شهرک نشینی وجود داشت که حدود 2 هزار شهرک نشین صهیونیست در آن ها سکونت داشتند اما به مرور زمان و با گذشت چند سال 40 کانون شهرک نشینی جدید احداث شد که 778 شهرک نشین در آن ها زندگی می کنند.
31

کانون شهرک نشینی در منطقه موسوم به حوض مقدس تاریخی، 4 کانون شهرک نشینی در بخش قدیمی قدس و 5 کانون شهرک نشینی در دیگر محله های قدس احداث شده و در مجموع تعداد کانون های شهرک نشینی در محله حوض مقدس 60 درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی 68 خانواده فلسطینی را آواره و از خانه هایشان بیرون رانده است که 60 خانواده در محله های شیخ جراح و سلوان و 8 خانواده دیگر هم در محله اسلامی در بخش قدیمی قدس ساکن بودند. 55 خانواده از مجموع این 68 خانواده طی دو سال گذشته آواره و بی سرپناه شده اند.

این گزارش می افزاید که 300 خانواده فلسطینی دیگر  نیز در محله حوض مقدس با خطر آوارگی رو به رو هستند و هر لحظه ممکن است رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب خانه های آنان بکند.

این دو سازمان صهیونیستی تاکید کردند که بودجه ای اختصاص یافته برای تامین امنیت شهرک های صهیونیست نشین در مرکز قدس از 10.3 میلیون دلار در سال 2009 به 21.95 میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته است.

"حوض مقدس" خطرناک ترین پروژه دشمن صهیونیستی برای مسجد الاقصی به طور خاص و برای شهر قدس به طور عام است. هدف از اجرای این پروژه جمع آوری به اصطلاح مراکز دینی یهودی در قدس در منطقه ای واحد ( بخش قدیمی قدس، سلوان، جبل الزیتون و شیخ جراح) و اخراج تمامی فلسطینیان از این مناطق و محله های اطراف آن و تبدیل آن به منطقه ای کاملا یهودی بدون حضور حتی یک مسلمان است./982/ب102/د

 

ارسال نظرات