۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۵۷۸۶۷
استاد حوزه علمیه:

مردم زندگی خود را براساس رهنمودهای اهل بیت پیش ببرند

حجت الاسلام غفوری با بیان این که مردم صحیفه سجادیه را فراموش نکنند، گفت: یکی از ضعف های امروز مردم این است که شناخت کافی نسبت به اهل بیت ندارند تا زندگی خود را براساس رهنمودهای ایشان بسازند.
اهل بیت

حجت الاسلام علی غفوری استاد حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امام سجاد در ذهن های مردم به زین العابدین معروف بوده و به سبب عبادت های طولانی این امام بزرگوار به سید الساجدین هم معروف شده است.

وی افزود: انسان ها طاعت و عبادت برای خدا را از امام سجاد یاد بگیرند و کسی که در دنیا فقط کارش بندگی کردن خدا باشد، زندگی اخروی خود را در بهشت درست کرده است.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که امام سجادبه هنگام دیدن نعمت خدا در دنیا، سجده می کرد، اظهار داشت: کسی که حادثه کربلا را بشناسد، متوجه می شود که  چرا امام سجاد(ع) همراه امام حسین در قیام شرکت نکرد.

وی ابراز داشت: زنده ماندن حادثه کربلا را مدیون حضرت سجاد هستیم زیرا امام سجاد بعد از قیام امام حسین، توانست کربلا را به مردم معرفی کند و به مردم بفهماند که چه ظلم هایی به پدرم امام سجاد شده بود.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که انسان ها برای تعریف امام، زمان و مکان را هم ببینند، خاطرنشان کرد: عده ای از مردم فکر می کنند که امام سجاد بدون دلیل، همراه پدرش در قیام نبود و حتی می گویند حضرت کار سیاسی انجام نداده  فقط عبادت می کرده است در حالی که امام سجاد در امامت خود، کار سیاسی هم انجام می داد.

وی بیان داشت: همین که امام سجاد حادثه کربلا را به مردم بیان می کردند و می فرمودند چه افرادی پدرم را تنها گذاشتند، دلیل بر این است که خود شناخت کربلا، از کارهای سیاسی این امام، محسوب می شود.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مردم صحیفه سجادیه امام را فراموش نکنند، بیان داشت: مردم باید صحیفه امام سجاد را همچون قرآن مورد مطالعه قرار دهند تا زندگی خود را بر اساس آموزه های این کتاب، بسازند.

حجت الاسلام غفوری اظهار داشت: دنیا زمانی برای افراد خوب می شود که دنیا را به خاطر دنیا نخواهیم بلکه دنیا را مزرعه ای برای آخرت بدانیم و زمانی این اتفاق می افتد که اهل بیت را به زندگی های خود، راه بدهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در دنیا تکیه گاهی غیر از اهل بیت وجود ندارد، ابراز داشت: یکی از ضعف های امروزه مردم این است که شناخت کافی نسبت به اهل بیت ندارند تا زندگی خود را براساس رهنمودهای امام بسازند.

وی در پایان گفت: اهل بیت را با لذت های دنیا نفروشیم بلکه لذت واقعی نزد اهل بیت بوده و کسی که اهل بیت را خوب بشناسد، بهترین زندگی را برای خود ساخته است./302/9707/ب1

ارسال نظرات