۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۵۷۲
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

آنگونه که باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه پرداخته نمی شود

حجت الاسلام توانایی گفت: در حوزه های علمیه آنگونه که باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته نمی شود و این فریضه جایگاه خود را پیدا نکرده است.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام توانایی، معاون نظارت و ارزیابی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور جمعه در دیدار اعضای این ستاد در استان با آیت الله رضازاده گفت: در حوزه های علمیه آنگونه که باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته نمی شود و این فریضه جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه قم برخی جلسات درس خارج به صورت شخصی برگزار می شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در قبال پیشنهاد تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر، صرفا با وجود ستاد به عنوان ستاد مردمی هماهنگ کننده مردم و دستگاه ها موافقت کرده اند چرا که تشکیل وزارت یا سازمان این فریضه را امری دولتی می کند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان از اعضای شورای عالی حوزه علمیه درخواست کرد به هر نحو ممکن اجرای فریضه امربه معروف ونهی از منکر را مورد توجه ویژه قرار دهند.

جای تأسف دارد که با گذشت سه دهه از انقلاب، ناچار از اصلی قانونی به عنوان «واجب فراموش شده» تعبیر کنیم

در ادامه این دیدار، جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اینکه امربه معروف ونهی از منکر، یک اصل قانون اساسی است جای تأسف دارد که با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی، ناچار هستیم از اصلی با این اهمیت به عنوان «واجب فراموش شده» تعبیر کنیم.

وی حرکت ایجاد شده در استان در قالب ستاد امربه معروف و نهی از منکر را قابل تقدیر و نقطه امید دانست و افزود: واقعیت این است که این حرکتها زمانی اثرگذار خواهد بود که در کشور فراگیر باشد.

جهانبخش که از فعالان حوزه امربه معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: اکنون پس از 37 سال از انقلاب، هنوز امر به معروف نهی ازمنکر از پایین به بالا جواب نمی دهد چرا که مدیران و مسؤولان به این باور نرسیده اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تلاشهای خود در زمان مدیریتش در راستای امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: من خودم در زمان مسؤولیت شخصا ورود به این امر ورود کردم و با وجود شرایط نامناسب آن شهر جواب داد اما اتفاقاتی که در مجموعه های اجرایی و قضایی می افتد حاکی از این است که امر به معروف برایشان دغدغه نیست و تا این باور در مدیران ارشد کشور ایجاد نشود حرکتهای مردمی بی نتیجه می ماند.

وی ادامه داد: اگر مسؤولان ارشد نسبت به اجرای فریضه امر به معروف دغدغه و باور داشته باشند، در کنار همراهی مردم می تواند اثرگذار باشد در غیر این صورت هر حرکت مردمی، حرکت در خلأ خواهد بود.

امربه معروف و نهی ازمنکر به باور ملی مذهبی برای آحاد جامعه تبدیل شود

جهانبخش با تأکید براینکه امربه معروف و نهی ازمنکر باید به باور ملی مذهبی برای آحاد جامعه تبدیل شود، یادآور شد: در صورت همگانی شدن امر به معروف ونهی از منکر، حتی به قانون هم نیازی نیست در غیر این صورت، با وجود قانون هم کسی جرأت امر به معروف نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، تشکیل کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر را از امتیازات این شورا معرفی و تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر از اموری است که می توان گفت هم متولی ندارد و هم متولیان زیادی دارد در حالی که می بایست یک مجموعه اجرایی برای تصدی گری امر به معروف در کشور وجود داشته باشد./201/930/ب1

ارسال نظرات