۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۸۷۸
پ
دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه خبر داد؛
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان اینکه انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه گستره وسیعی دارد، گفت: این انجمن در ابتدا به عنوان یک مجموعه ای با40 نفر از فرهیختگان کار را آغاز کرد ولی امروز بیش از 600 عضو از فرهیختگان، اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این انجمن فعالیت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی(ره) به همراه دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد قرآن و ارتباطات شامگاه پنجشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ‌ موسوی در این مراسم با اشاره به ایام ارتحال علامه طباطبایی(ره)، اظهار داشت: در آستانه اربعین سالار شهیدان و به بهانه سالگرد این علامه ای که فخر جهان اسلام و افتخار جامعه شیعه بود و به مناسبت یادبود ایشان مجلسی بزرگی فراهم شد و ما معتقدیم تکریم این عالم بزرگ گام برداشتن در راه تکریم قرآن و حکمت و عقل است و احیای یاد و نام علامه کار بزرگی است

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: انجمن ارتباطات و تبلیغ است در کنار انجمن های 19 گانه هایی است که در حوزه علمیه تشکیل داده شده تا فرهیختکان تا در عرصه های مختلف پیشگام و پیشتاز باشند و دیدگاه های مکتب تشیع و اهل بیت(ع) نه فقط در عرصه تبلیغ و اظلاع رسانی بلکه در هرکدام از عرصه های علوم انسانی جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به جای این که طلاب فرهیخته بنشینند تا تهاجمی فرهنگی صورت بگیرد سعی دارند حرکتی رو به جلو داشته باشند و سؤالات و شبهات را زودتر از مطرح شدن جواب بدهند.

وی با تأکید براینکه پاسخ به شبهات وظیفه ذاتی حوزه های علمیه و مراکز دانش بنیان علمی است، افزود: نباید فقط به این دلخوش کنیم تا جمعی را تشکیل دهیم و به شبهات مطرح شده در کشور و جامعه پاسخ دهیم بلکه باید در این عرصه یکه تاز میدان بوده و حالت هجومی داشته باشیم و مطالب را قبل از این که مغرضان در قالب شبهه مطرح کنند پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: این انجمن گستره وسیعی دارد، چراکه در ابتدا به عنوان یک مجموعه ای با 40 نفر از فرهیختگان کار را شروع کرده و امروز بیش از 600 عضو در این انجمن فعالیت می کنند و سعی در ایجاد پیوند بین مسأله مهم تبلیغ و ارتباطات دارد؛ ایجاد ارتباط و تبلیغ منویات از بدو خلقت از دغدغه های انسان بوده ولی در هرعصری متناسب با وضعیت افراد آن دوره متفاوت بوده است همچنانکه انسان های اولیه با ابزار و وسائل ابتدایی ارتباط برقرار می کردند ولی هرچه جلو رفت ابزارهای ارتباطی تقویت شد و ما نیز توانستیم با درخدمت گرفتن ابزارهای مدرن و روز گام های بزرگی را برداریم.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از تبلیغ به میدان می آید، تبلیغ سنتی و منبر متبادر به ذهن می شود، خاطرنشان کرد: همیشه منظور از تبلیغ بیشتر منبر و تبلیغ چهره به چهره بوده است ولی عالم ارتباطات به ویژه در این عصر گسترده شده است و امروز با استفاده از رسانه های متعدد اعم از شنیداری و گفتاری و دیداری که توانسته همه جبهه های اعتقادی، کلامی و فرهنگی را فتح کند وظیفه مبلغان نیز در این عرصه سنگین تر شده است.

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه در پایان تأکید کرد: به هر حال علم ارتباطات همیشه مورد توجه بوده است و در این مسأله همین جمله امام راحل بس که در صحیفه نور می فرماید: «ما می توانیم به وسیله دستگاه هایی که داریم مثل صدا و سیما و مطبوعات اسلام را آن طوری که هست معرفی کنیم که اگر اسلام را درست و خوب به مردم ارائه کنیم از هزاران توپ و تانک بیشتر می تواند مؤثر باشد»  و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید داشتند که «تبلیغات یک علم است و علم رسانه در مدرن ترین دانشگاه های دنیا جزو مهمترین علوم شمرده می شود»؛ بنابراین تبلیغ در فضای مجازی باید امروز از مهمترین فعالیت های حوزه علمیه باشد./1330/202/ب2

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید
پربحث
پرطرفدارترین