۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۲۰۴۳
استاد حوزه علمیه:

مداومت بر گناه، مانع توبه واقعی می شود

حجت الاسلام میرباقری گفت: وقتی گناه برای انسان عادت شود، دیگر نمی تواند حال توبه پیدا کند و در بعضی ایام همچون شب‌های قدر فقط برای رسیدن به حوائج خود توبه و انابه‌ می کند.
حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری، استاد حوزه علمیه الامام القائم(عج) تهران امشب در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف حسینی که در شبستان روضه حرم مطهر رضوی برگزار شد، تصریح کرد: اگر گناهکار توبه نکند، وارد مرحله سقوط می‌شود، یعنی گناه خود را تکرار می‌کند و در سرازیری گناه می افتد و گناه برای او به صورت یک عادت در‌ می‌آید؛ مانند افرادی که به دروغ گفتن، فحاشی، تهمت و شایعه‌پراکنی و... عادت کرده اند.

 وی اضافه کرد: وقتی گناه برای انسان عادت شود، دیگر نمی تواند حال توبه پیدا کند و در بعضی ایام همچون شب‌های قدر فقط برای رسیدن به حوائج خود توبه و انابه‌ می کند.

استاد حوزه علمیه توبه و استغاثه را در زندگی تأثیر‌گذار عنوان و اظهار کرد: اگر گریه و توبه واقعی به خاطر ندامت از گناه نباشد، توبه‌ای نیست که بتواند انسان را از سقوط باز دارد و به سوی خدا باز گرداند.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد:  در زمان مرگ نیز اگر کسی به راستی توبه کند، خدای رحمان توبه او را قبول خواهد کرد، اما مشکل از آنجا ناشی می‌شود که این افراد، در گفتار خود صادق نیستند و در توبه هم به خداوند متعال دروغ می‌گویند.

وی با بیان اینکه عادت به گناه، بسیار خطرناک است، تأکید کرد: عادت به گناه و مداومت بر آن، حال توبه و راز و نیاز با خداوند متعال را از گناهکار می‌گیرد و موجب غضب الهی می‌شود که روایات، پیامدهای ناگواری برای آن برشمرده شده است./930/202/ب2

ارسال نظرات