۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۲۹۸۳
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی:

وقف نماد احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با بیان اینکه سنت حسنه وقف نماد احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی است، گفت: هفته وقف باید با هدف ترویج و گسترش فرهنگ وقف به بهترین شکل برگزار شود.
‎الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجتالاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: سنت حسنه وقف نماد احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی است.

گسترش فرهنگ وقف سبب توسعه جامعه می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با بیان اینکه هفته وقف با هدف ترویج و گسترش فرهنگ وقف باید به بهترین شکل برگزار شود، اظهار داشت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه به آسانی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حل کند و سبب توسعه جامعه شود.

حجتالاسلام حسینی اراکی بیان داشت: شعار هفته وقف امسال همه واقف باشیم است و وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف، بقاع متبرکه و زیارت، وقف و حوزه های علمیه، وقف و محرومیت زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف، علم و فناوری روز شمار دهه وقف را تشکیل می دهد.

حجتالاسلام حسینی اراکی در رابطه با برنامه های نخستین روز از هفته وقف، گفت: اولین روز از هفته وقف نمایشگاه هفته وقف در محل امام‌زاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون برگزار و همچنین عملکرد سالانه اوقاف به روایت تصویر در طول هفته وقف برای شهروندان به نمایش گذاشته می شود.

وی در رابطه با پروژه های آماده افتتاح در هفته وقف در استان مرکزی، گفت: افتتاح مسجد اسماعیل‌آباد در زرندیه، کلنگ‌زنی ساخت حسینیه در فراهان، افتتاح زائرسرا و مرکز فرهنگی قرآنی امام‌زاده زلف‌آباد، عملیات تخریب و بازسازی امام‌زاده داود فلوجرد از پروژه‌های افتتاح شده در هفته وقف در شهرستان‌های استان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه های روز دوم و سوم از هفته وقف، بیان داشت: افتتاح نمایشگاه در امام‌زادگان عبدالله و آمنه خاتون، دومین روز از هفته وقف به نام«رسول اکرم(ص)» نام‌گذاری شده و نشست صنفی وقف همراه با غبارروبی امام‌زاده محمد عابد و سرکشی به خانواده کارکنان بازنشسته اوقاف پیش‌بینی شده، سومین روز از هفته وقف به نام «وقف و فرهنگ قرآنی» است.

حجتالاسلام حسینی اراکی ابراز کرد: وقف و بقاع متبرکه و زیارت، چهارمین روز از هفته وقف نام‌گذاری شده که مصادف با شهادت امام رضا‌(ع) است، در این روز مراسم سوگواری به منظور شهادت امام رضا‌(ع) در امام‌زاده عبدالله و آمنه خاتون شهرستان اراک و در شهرستان‌ها نیز در بقاع شاخص برگزار خواهد شد.

وقف و حوزه‌های علمیه شعار روز پنجم از هفته وقف

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی بیان داشت: وقف و حوزه‌های علمیه شعار روز پنجم از هفته وقف است که در این روز برگزاری همایش روحانیون در بیت امام جمعه و دیدار کارمندان این اداره‌کل با نماینده ولی فقیه در استان انجام خواهد شد.

حجتالاسلام حسینی اراکی خاطر نشان کرد: در روز ششم از هفته وقف نیز سخنرانی مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه قبل از خطبه‌ها و سخنرانی مدیران شهرستان‌ها در نماز جمعه انجام خواهد شد، همچنین اجرای برنامه کودک با محوریت وقف در صدا و سیمای استان، همایش وقف و رسانه، افتتاح مرکز تجاری حفظ قرآن کریم در مسجد امام خمینی(ره)، همایش روحانیون در شهر مهاجران، همایش خادمان اوقاف و تجلیل از خانواده‌های این افراد همراه با جشن تکلیف فرزندان پرسنل اوقاف و همایش یاوران وقف در فراهان، از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول هفته وقف است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز هفتم افزود: بازدید از بیمارستان آیت‌الله خوانساری و عیادت از بیماران، ارائه خدمات رایگان در درمانگاه روستا دهنو خنداب و دوزج از برنامه‌های روز هفتم از هفته وقف تحت عنوان وقف و سلامت خواهد بود، همچنین همایش وقف و اقتصاد نیز در هفتمین روز از این هفته با حضور مشاورین اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، در تقویم از هفتم تا چهاردهم آذرماه جاری به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./202/842/ب1

ارسال نظرات