۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۶۴۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انتظار، عاملی حیات بخش و حرکت آفرین برای بشریت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از موضوع انتظار به عنوان یک عامل حیات بخش و حرکت آفرین برای بشریت یاد کرد و گفت: مهدویت تنها مربوط به مسلمانان نیست بلکه همه ادیان الهی برای ظهور یک مصلح جهانی در آخرالزمان اشتراک نظر دارند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران صبح امروز در دیدار فعالان عرصه مهدویت از موضوع انتظار به عنوان یک عامل حیات بخش و حرکت آفرین برای بشریت یاد کرد و گفت: مهدویت تنها مربوط به مسلمانان نیست بلکه همه ادیان الهی برای ظهور یک مصلح جهانی در آخرالزمان اشتراک نظر دارند.

وی بر ضرورت فراهم کردن زمینه ظهور حضرت از سوی منتظران حقیقی در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز باید از دایره غفلت خود را رهایی دهیم و به عنوان یک منتظر واقعی به گونه ای عمل کنیم که حضرت از ما راضی باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که جامعه دینی رسالت سنگینی در فراهم کردن زمینه حضور حضرت عهده دار است، خاطرنشان کرد: انتظار به معنای داشتن آمادگی لازم و فهم عمل صحیح است که همه ما باید به عنوان منتظران واقعی به آن دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف منتظران واقعی عمل به تکالیف دینی خود است، تصریح کرد: امام زمان(عج) از هر فرد منتظر انتظار دارد وظایف دینی خود را تمام و کمال انجام دهد.

وی با بیان این که دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن مسأله مهدویت و برکات مفهوم انتظار در جامعه اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: دشمنان تلاش می کنند قیام جهانی حضرت را بی اهمیت جلوه دهند و در مقابل منتظران واقعی باید پاسخ به این شبهات دل حضرت را خشنود کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه جهان بشریت امروز پذیرفته است که نیازمند یک حکومت واحد و مدیریت قوی در عرصه جهانی است، تصریح کرد: این حکومت واحد با جهانی شدن و زمینه سازی ظهور حضرت فراهم خواهد شد.

وی با بیان این که مهدویت و انتظار انسان را در مسیر رستگاری و سعادت حقیقی رهنون می سازد، بیان داشت: می توانیم با تقوای خودمان، رضایت آقا و مولایمان را  به خود جلب کنیم و آنگاه که او از ما راضی باشد روز مبارکی است. اگر بخواهیم امام از ما راضی باشد،‌ تقوا، بهترین و مناسبت‌ترین راهکار است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در فلسفه ظهور عده ای می گویند ظهور آن حضرت این است که عدل مطلق و حکومت عدل را در میان بشر برقرار کند، ادامه داد: عدالت چیزی نیست که مسلمان و غیر مسلمان می‌خواهد بلکه عدالت یک گفتمان بشری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به جز ظالمان و طاغوت همه به دنبال عدالت هستند، خاطرنشان کرد: خدا به وسیله آخرین منجی دنیا را پر از قسط و عدل می‌کند پس از آن که ظلم و جور فرا گرفت.

وی با اشاره به این که بنابراین تکامل عقلانیت و دانش، یکی از فلسفه‌های ظهور است، تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان دانش داریم در برابر دانشی که در این عالم هستی وجود دارد بسیار ناچیز است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فلسفه ظهور حضرت با یک گفتمان دینی اسلامی هم تبیین شده است، ادامه داد: در آیه «هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کلّه» اشاره شد امام زمان(عج) می‌آید دین اسلام و دین جدش را بر همه ادیان و مکاتب غالب و پیروز کند و همه مسلمان، خداشناس و موحد می‌شوند و این یک گفتمان اسلامی است.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه با بیان این که دولت کریمه امام زمان(عج) عزت اسلامی را زنده می‌کند، بیان داشت: مسلمانان احساس عزت می‌کنند، کرامتشان، عزتشان، احیا می‌شود و سرافکنده نیستند.

وی با بیان این که تبیین با زبان و گفتمان دینی اسلام را غالب می‌سازد، عزت اسلامی را احیا می کند، تقوا را در جامعه و وحدت بر حول تقوا را ایجاد می‌کند و حق را پیروز و ماندگار و باطل را از بین می‌برد، تصریح کرد: فلسفه ظهور حضرت با این زبان و گفتمان بیان شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فلسفه ظهور حضرت حتی با گفتمان عاشورایی نیز تبیین شده است، گفت: زمان(عج) با ظهورش خون به ناحق ریخته شده امام حسین(ع) و یاران با وفایش را مطالبه خواهد کرد و شعار یاران حضرت ولی عصر(عج) آن روز «یالثارات الحسین» است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خون خواهی اباعبدالله الحسین(ع) یکی از بهترین مصادیق حق است، افزود: اگر قرار است حق روشن شود، کدام حق بهتر است از اینکه بفهمیم چرا امام حسین(ع) به شهادت رسیده، اسلام از آن حق قوت می گیرد. اگر اسلام می‌خواهد قوت بگیرد باید این حقیقت امام حسین(ع) تبیین شود.

وی با بیان این که متأسفانه امروز که در زمان غیبت حضرت به سر می بریم کمی از آن حضرت فاصله گرفته ایم، با احکام دینش چندان آشنایی نداریم یا داریم و عمل نمی کنیم، تصریح کرد: باید رضایت حضرت را از طریق عبادت خداوند و عمل به دستورات دین جلب کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن مسأله امام و امامت و امامت‌شناسی و ظهورشناسی، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم در غیبت امام زمان(عج) از امام دور نمانیم و ارتباط و اتصال خود را با امام همچنان حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اين که عدالت ناب و مورد قبول مردم از مهم‌ترين ويژگي‌هاي حکومت حضرت است، افزود: در اين شرايط انتظار فرج و درک صحيح مهدويت اوج فرج محسوب مي‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به مسأله تعیین زمان ظهور آن حضرت از سوی برخی افراد ناآگاه در جامعه اشاره کرد و گفت: پيش‌گويي‌هاي افراد مختلف در اين زمينه معتبر نيست و مردم نبايد به اين افراد اعتماد کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از کارهای جاهلانه و خرافه محور درباره انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی به شدت پرهیز شود، بیان داشت: برخی نگاه های سطحی به این مسأله از مهم ترین آسیب های این فرهنگ اصیل و تعالی بخش دینی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات