۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۷۸۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تشریح و تبیین سیاستهای تفرقه‌افکنانه دشمنان رسالت حوزویان است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تقویت وحدت در بین امت اسلام، گفت: در این زمینه تشریح و تبیین سیاستهای تفرقه‌افکنانه دشمنان یکی از رسالتهای اصلی نخبگان، علما و حوزویان شیعه و سنی است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص)، اظهار کرد: همه باید برای تحکیم و تقویت بیش از پیش وحدت در بین امت اسلام در سرتاسر دنیا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در این مسیر پیشگام بوده است، به نقش انقلاب اسلامي ايران در افزايش وحدت بين شيعه و سني پرداخت و ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران وحدت بين شيعه و سني را مستحکم‌تر كرده؛ به‌گونه‌ای که اکنون پیروان شیعه و سنی در استان خراسان شمالی در کنار یکدیگر در کمال آرامش و احترام زندگی می‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: اکنون شیعیان و اهل سنت استان در مراسم و مناسبتهای يكديگر با كمال احترام حضور یافته و ما و سایر مسؤولان هم در يادواره شهداي اهل سنت و جشنهاي و مناسبتهای آنها شركت می‌کنیم تا همبستگي بين شيعه و سني تقويت شود.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با وجود این باید توجه داشته باشیم که غربيها و نظام سلطه تلاش می‌کنند اتحاد، يكپارچگي و انسجام ملتها به‌ویژه همبستگي و وحدت بين پيروان شيعه و سني را خدشه‌دار كنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز به مسلمانان اعم از شیعه و سنی به‌ویژه جوانان توصیه کرد که در استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و دنياي مجازي هوشيار باشند و تحت تأثیر افكار و اعمال انحرافي دشمن قرار نگيرند؛ زیرا با توجه نكردن به فتنه‌های انگليس و آمريكا، اهداف و نقشه‌های آنها خنثي می‌شود.

وي اظهار داشت: علما و نخبگان وظيفه دارند درزمینهٔ دشمن‌شناسی اطلاعات دقيق و مستدل خود را در اختيار جوانان، دانشجويان و دانش‌پژوهان قرار دهند تا جوانان نقشه‌های پليد دشمنان در ايجاد اختلاف و تفرقه را بشناسند و نگذارند دشمنان از افكار و اعتقادات آنها سوءاستفاده كنند.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تقویت وحدت در بین امت اسلام، افزود: در این زمینه تشریح و تبیین سیاستهای تفرقه‌افکنانه دشمنان یکی از رسالتهای اصلی نخبگان، علما و حوزویان شیعه و سنی است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/ت302/ج1

ارسال نظرات