۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۲۹۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تبریز، تشکیل بانک اطلاعات فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی، پیام تسلیت شورای ‎خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان‌ و اجرای طرح کانون های معین در مساجد استان از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم شام غریبان مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، شامگاه سه شنبه(۲۱دی) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد طوبی تبریز برگزار می شود. پنجشنبه نیز از ساعت۱۰ تا ۱۲ قبل از ظهر مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این مراسم از طرف نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی و تمامی نهادها و ارگان ها برگزار می شود.

تشکیل بانک اطلاعات فرهنگ و هنر و فرهیختگان در آذربایجان شرقی
پیروزمنش، جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تشکیل بانک اطلاعات فرهنگ و هنر و فرهیختگان در این استان خبر داد و با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مدون فرهنگی ابراز داشت: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سال آینده، تا پایان سال جاری تدوین خواهد شد تا از اوایل سال آینده شاهد اجرای آن باشیم که در این برنامه ریزی باید از تمامی ظرفیت های فرهنگی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های فاخر فرهنگی در استان خاطرنشان کرد: امسال ۲۴۶ برنامه در شورای طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مصوب و اجرا شد که یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان نیز اعتبار به این برنامه ها اختصاص پیدا کرد.

پیروزمنش از تشکیل بانک اطلاعات فرهنگ و هنر استان خبر داد و اظهار داشت: در کنار تشکیل بانک اطلاعات فرهنگ و هنر استان آذربایجان شرقی، بانک اطلاعات فرهیختگان نیز در دست اجراست.

پیام تسلیت شورای ‎خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان
شورای خلیفه‎گری کل ارامنه آذربایجان‌شرقی امروز، طی پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. در پیامی که از سوی اسقف گریگور چیفتچیان، آمده است: ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبری را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و آحاد ملت ایران تسلیت عرض می نماییم.

یادآور می‎شود، شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌شرقی در مناسبت‎های مختلف ملی و دینی پیام‎های تبریک و تسلیت و بیانیه صادر می‌کند.

اجرای طرح کانون های معین در مساجد استان
محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز(۱۹دی) در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به جایگاه مسجد در شاخص های فرهنگی و دینی کشور خاطرنشان کرد: بازگشت به مساجد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هفته گذشته در دیدار مسؤولان دبیرخانه کانون های مساجد کشور بر آن تأکید کرد.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن تعامل بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان به کانون های فرهنگی و هنری عنوان کرد: تعامل بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در استان آذربایجان شرقی در سطح کشور بی نظیر است.

هادی نیا تأکید کرد: اجرای طرح های اندیشه های آسمانی، اوقات فراغت، سطح بندی کانون های مساجد، سفیران آسمانی و نظارت بر کانون از جمله شاخص هایی است که نیازمند همکاری ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها هستیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی گفت: طرح کانون های معین به عنوان بازوی اجرایی و فکری شهرستان ها از سال آینده در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می شود./935/303/ب2

ارسال نظرات