۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۳۵۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

دیدار نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق، افتتاح فاز یک مدرسه علمیه جعفریه قاین و دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با روحانیان، اساتید و طلاب قاین عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت با کارکنان  منطقه پدافند هوایی شرق دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: امروز به برکت تلاش ها و مجاهدت های نیروهای مسلح و به واسطه امنیت کشور است که سایر بخش ها در حال انجام کارهای زیربنایی و اجرایی هستند.

وی افزود: اگر این آمادگی در نیروهای مسلح نبود،‌ دولت های غربی بلایی را که بر سر سوریه و عراق آوردند، بر سر ایران هم می آوردند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران، کشور در سطوح مختلف به دولت های غربی از جمله آمریکا وابسته بود و به عبارتی کهنه ترین درد ملت ایران، عدم استقلال بود.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز نه تنها کشور ایران وابسته نیست بلکه در بسیاری از حوزه ها به عنوان الگویی برای سایر کشورها است.

حجت الاسلام عبادی مهمترین ثمره و نتیجه انقلاب اسلامی ایران را استقرار نظام جمهوری اسلامی دانست که در این نظام ولایی مردم آزادانه در انتخابات شرکت و سرنوشت آینده خود را تعیین می کنند.

خیران 600 میلیون تومان به احداث حوزه علمیه قاین کمک کردند

حجت‌الاسلام علی ابطحی، مدیر حوزه علمیه جعفریه قاین ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز یک مدرسه علمیه جعفریه قاین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی همراه بود، اظهار داشت: به گفته پیامبر اکرم (ص) علما را باید اکرام کرد چون آنها وارثان پیامبران هستند.

وی با بیان اینکه  4حوزه  علمیه در قاین فعال است افزود: یکی حوزه سفیران هدایت است که در آن 150 طلبه مشغول به تحصیل است و در حوزه علمیه خواهران نیز 40 تا 60 طلبه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه جعفریه قاین گفت: این حوزه دارای 138 طلبه است که در سال 90 تنها 40 طلبه در این مدرسه تحصیل می‌کردند و از نظر ساختمانی نیز این حوزه دچار مشکلاتی است و تنها از پایه یک تا چهار در آن تدریس می‌شود که در حال حاضر سطح یک و دو هم تدریس می‌شود.

حجت الاسلام ابطحی بیان کرد: این ساختمان قدیمی پیشینه‌ای طولانی دارد و آنقدر قدمت آن زیاد است که تاریخ آن را ثبت نکرده اما این مجموعه دارای موقوفات زیادی است و در سال 1314 رضاخان این حوزه علمیه را تخریب و به جای آن دبستانی 6 کلاسه تأسیس کرد.

وی تصریح کرد: در سال 90 و 91 حوزه علمیه جدید در این مکان احداث شد که گام نخست با کمک خیران آغاز شد و شاید این تنها مدرسه علمیه‌ای باشد که با کمک خیران تا مرحله گچ‌کاری پیش رفت و 100 درصد توسط خیران هزینه شد که 600 میلیون تومان از سوی خیران و 200 میلیون تومان توسط مرکز مدیریت خدمات کمک شد که این مجموعه دارای 900 متر زیربنا است که از این میزان 700 متر آموزشی است.

دوره تحصیل در حوزه کوتاه تر شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در دیدار عمومی با روحانیان، اساتید و طلاب شهرستان قاین، با تبریک ایام دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام را بر محور توحید عرضه کرد و براین اساس انقلاب اسلامی معجزه قرن لقب گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اسلام الهی، ناب و خالص، اسلامی است که درآن به جز خدا هیچ چیز دیگری مطرح نیست و عدالت گستری و حفظ کرامت انسانی از شاخصه های بارز آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با بیان اینکه حوزه در طول تاریخ محور حرکت تشییع بوده است، بیان داشت: امروزه از حوزه ها با سربلندی وافتخار به عنوان محور حرکت های جهانی یاد می‌شود.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه از پول‌ و مادیات خبری نیست، اما به جای آن احیای دین وجود دارد، لذا طلبه باید ابتدا که وارد حوزه می‌شود، تکلیف خود را روشن کند، تا افق و نگاه دینی در زندگی او حکم فرما شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سیر طلبگی در بخش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اندیشه و عمل یکی از راهبردهایی است که طلبه باید به آن توجه کند و به بیانی دیگر نخستین گام طلبگی این است که تکلیف خود را در این جایگاه بدانیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر استعداد سنجی نیز طلاب تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان حوزه‌ها باید میزان استعداد طلاب را مشخص کنند، تا استعدادهای نخبه هدر نروند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه تر شدن مدت تحصیل در حوزه، گفت: دوره‌ تحصیل در حوزه باید کوتاه تر و با رویکرد تخصصی و مبتنی بر استعداد افراد اجراء شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، مردمی بودن حوزه و اعتماد مردم به روحانیت را سرمایه بزرگی خواند و تصریح کرد: اگر طلبه و روحانی خلق وخوی مردمی نداشته باشد، مردم از او تبعیت نمی‌کنند./303/880/ب1

ارسال نظرات