۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۲۲۷
علمای بحرین:

شهدای بحرین قربانی تروریسم دولتی هستند

علمای بحرین به شهادت رساندن سه تن از جوانان این کشور از سوی نیروهای آل خلیفه را محکوم کرده و اظهار داشتند که شهدا قربانی تروریسم دولتی هستند.
سه شهید بحرینی

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور پیامی، قتل سه جوان این کشور به نام های رضا الغسرة 29 ساله، محمود يوسف حبيب حسن يحيى 22 ساله و مصطفى يوسف عبد علي 35 ساله در تیراندازی سحرگاه روز پنج‌شنبه در بندر خلیفه بن سلمان در شرق منامه، پایتخت این کشور را به شدت محکوم کردند.

در این پیام آمده است: این فاجعه که مصبیتی مبنی بر بی توجهی نظام به ریختن خون شهروندان به شمار می آید، را به ملت عزیز و خانواده های شهدا تسلیت عرض می کنیم. شهدای ما جوانانی بودند که به خداوند ایمان داشتند، به دین و وطن غیرتمند بودند و از بین رفتن ظلم و ستم را به صورت مسالمت آمیز درخواست می کردند.

علمای بحرین با اشاره به اینکه شهدا قربانی تروریسم دولتی شده اند، تصریح کردند: ملت هیچگاه گفته های نظام درباره شهیدان را باور نمی کرد؛ همانگونه که نظام بر دست داشتن در قتل افراد بی گناه اذعان کرده و باید در محضر عدالت مورد محاکمه قرار گیرد.

آنان با تأکید بر عدم مشروعیت نظام آل خلیفه اظهار داشتند: جنایت قتل عمدی و غیرقانونی شهروندان نشان دهنده سیاست های برنامه ریزی شده است و نباید آنها را حادثه ای گذرا تلقی کرد. سخنان مسؤولان درباره دستور قتل شهروندان و همچنین سکوت مطلق در قبال جنایت مزدوران نظامی که به سوی شهروندان تیراندازی کرده، سه شهید را اعدام کردند و امروز نیز سه جوان را به قتل رساندند، مؤید این سخنان است.

علمای بحرین ادامه دادند که رضا الغسره، محمود یوسف و مصطفی یوسف در شرایط کاملا شک برانگیزانه به شهادت رسیده و می توان گفت که بار دیگر یک قتل غیرقانونی و برنامه ریزی شده انجام گرفته است.

در ادامه این پیام آمده است: این شیوه خونین را محکوم کرده و از مردم می خواهیم جنبش حق طلبانه و مشروع خود را ادامه دهند چرا که اهداف نظام مطمئنا ناکام مانده و عزم و اراده انقلاب افزوده خواهد شد. از کمیته های تحقیق بین المللی نیز می خواهیم فورا وارد عمل شوند. 

علمای بحرین با اشاره به اینکه اجرای اصلاحات به جانفشانی و خون نیاز دارد، از مردم خواستند به صورت گسترده در مراسم تشییع این شهدا حضور یابند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات