۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۰۳۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

حضرت زهرا همان خير كثير است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: هر یک از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) نشانگر بعدی از ابعاد شخصیتی آن بانوی مکرم اسلام است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زنان از گذشته تا به امروز و تا روز قیامت است.

وی با نقل روایتی از  پیامبر اکرم(ص) که فرمودند؛ من از فاطمه(س) بوی بهشت را استشمام میکنم؛ خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره كوثر مي فرمايد؛ «انا اعطيناك الكوثر» كه در تفسير كوثر معانى فراوانى گفته شده است؛ در حقیقت كوثر همان خير كثير است و یا به عبارت دیگر كوثر همان نبوت و كتاب (قرآن) است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: از امام صادق (ع) روايت شده است؛ در كوثر احتمال همه مصاديق ياد شده مى رود زيرا خداوند سبحان خير كثير در دنيا به پيامبر(ص) عطا فرمود و در آخرت نيز وعده داد. پس مى توان همه اقوال ياد شده را تفصيل اين جمله «خير كثير فى الدارين» دانست.

وی افزود: پيامبر اكرم(ص) فرمود؛ «يا عَلىّ أَنْتَ اخى وَ وَزيرى وَصاحِبُ لِوائى فِى الدُنيا وَالاخرة، وَأَنت صاحِب حوضى، مَن أَحبَّك أَحبنَّى وَمَن أَبْغَضك أَبْغَضنى» يا على تو برادر، وزير و پرچمدار من در دنيا و آخرت هستى، تو صاحب حوض من هستى، آن كس كه تو را دوست دارد مرا دوست داشته و هر كس با تو دشمنى ورزد با من دشمنى ورزيده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به القاب دخت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: فاطمه، زهرا، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه و محدثه از جمله القاب آن حضرت است که هر یک نشانگر بعدی از ابعاد شخصیتی آن بانوی مکرم اسلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: از امام صادق(ع) سوال کردند که چرا به فاطمه(س) محدثه گفته می‌شود که ایشان فرمودند؛ محدثه به کسی گفته می‌شود که فرشتگان را نمی‌بیند، ولی صدای آنان را می‌شنود و فرشتگان حضرت زهرا(س) را صدا می‌کردند و به ایشان می گفتند: ای فاطمه خدا را عبادت، رکوع و سجده نما و شکرگزار او باش که تو را برگزیده و بزرگ همه زنان عالم قرار داده است.

امام جمعه مراغه تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) به فرشتگان گفتند؛ مگر خداوند حضرت مریم(س) را سیده زنان عالمیان قرار نداده است که فرشتگان جواب دادند؛ خداوند حضرت مریم (س) سیده زنان زمان خود قرار داده است؛ ولی شما را سیده زنان همه عالمیان مقرر فرموده است.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: طبق روایتی بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) ۷۵ روز عمر کردند؛ در این مدت فرشتگان و حتی جبرئیل به طور مستمر به حضورشان مشرف می شد و تسلیت می گفت و از موقعیت پیامبر اسلام(ص) در بهشت و آینده خبر می دادند و آن حضرت به امام علی می‌گفت و امیرمومنان آنها را نوشتند که به مصحف حضرت فاطمه مشهور است./302/935/ب1

ارسال نظرات