۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۰۰۴
کارشناس مسائل دینی:

توسعه عتبات عالیات تعظیم شعائر اسلامی است

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت علی (ع) و امامان (ع) جزء شعائر اسلامی است و هزینه اموال در این مسیر، تبلیغ اسلام است.
درب های عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام پناهی عصر امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد لطفعلی خان ارومیه با اشاره به اینکه بعد از وفات پیامبر(ص) مردم قرآن را مهمترین منبع دینی خود می دانستند، اظهار داشت: براین اساس حضرت زهرا(س) در خطبه فدک به 20 آیه قرآنی استناد کرده و سعی می کند برپایه آن مقصود و منظور خود را به مردم منتقل کند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) با اشاره به آیه 129 سوره توبه به چهار ویژگی پیامبر اشاره کرد و گفته است: «پیامبر از بین خودتان است، درد مردم را درد خود می داند، نسبت به مؤمنان حریص و رئوف و مهربان است.»

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت فاطمه (س) بعد از شمردن ویژگی های پیامبر به صفات حضرت علی (ع) از جمله تلاش بخاطر خدا، خیرخواهی، نزدیک ترین فرد به پیامبر و آقا و سرور اولیای الهی بودن اشاره می کند.

حجت الاسلام پناهی یکی از مشکلات مردم ایران را بی توجهی به مسائل دینی از جمله نماز دانست و افزود: در عربستان هنگام گفتن اذان باید تمام کسبه ها مغازه خود را تعطیل کنند، این مهم به عنوان قانون درآمده است و در صورت سرپیچی، مغازه آنها پلمپ می شود.

وی با بیان اینکه اظهار دین به صورت ظاهری و زبانی در صورت نداشتن اعتقاد باطنی و درونی از ویژگی های اصلی منافقین است، اذعان کرد: در طول تاریخ، اسلام بیشترین ضربه را از جانب منافقان دیده است و این گروه جزء پنج گروه جهنمیان است که هرگز مورد بخشش و آمرزش خداوند قرار نمی گیرد.

کارشناس مسائل دینی با استناد به آیه 32 سوره حج، تعظیم شعائر اسلامی را ضروری و واجب خواند و گفت: امروز در کشور برخی به بازسازی و توسعه عتبات عالیات ایراد می گیرند و معتقدند که نباید پول جوانان ایرانی را برای ساخت ضریح در کشورهای عربی هزنیه کرد درحالیکه توجه به حضرت علی(ع) و امامان(ع) جزء شعائر اسلامی است و هزینه اموال در این مسیر، تبلیغ اسلام است.

حجت الاسلام پناهی اظهار داشت: هر کس ولایت را قبول نکند گویی پیامبری حضرت محمد(ص) را زیرپا گذاشته است.
وی در ادامه به آسیب های فضای مجازی اشاره و ضمن توصیه به عدم غفلت از آن، تصریح کرد: فضای مجازی عرصه ای برای بمباران عقیدتی جوانان است و افراد مؤمن و انقلابی میدان را برای خودنمایی و عرض اندام دشمنان که برای منحرف ساختن جوانان برنامه ریزی کرده اند، خالی نکنند./936/202/ب1

ارسال نظرات