۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۸۹۹۷
عضو ارشد حزب الله:

طبقه سیاسی فاسد نتیجه قانون کنونی انتخابات است

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، طبقه سیاسی فاسد حاکم بر کشور را نتیجه قانون کنونی انتخابات توصیف کرد.
شیخ علی دعموش معاون رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه بئر العبد در ضاحیه جنوبی از عملکرد سیاستمداران به شدت انتقاد کرد و گفت: سنگ اندازی و عدم عمل به وعده از ویژگی های سیاستمداران لبنانی است. بسیاری از وعده های داده شده در دولت های گذشته در زمینه معیشتی تحقق نیافته و شاهد تصویب قانون افزایش حقوق ها و قانون انتخابات نیستیم.

وی افزود: موضوع افزایش حقوق کارمندان و کارگران سبب ناامیدی شده و شاهد مذاکرات بی نتیجه در پارلمان در این زمینه هستیم. مصالح برخی گروه ها در تعطیلی تصویب این قوانین است.

این روحانی لبنانی بر پافشاری حزب الله نسبت به افزایش حقوق ها بدون افزایش مالیات خانواده های فقیر و کم درآمد تأکید کرد و اظهار داشت: وعده های گروه های سیاسی برای تصویب قانون جدید انتخابات عملی نشده و ظاهرا باید به قانون کنونی بازگردیم که این طبقه سیاسی فاسد و شکست خورده را تولید کرده است. 

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: ناکامی در تصویب قانون جدید انتخابات به دلیل ناتوانی گروه های سیاسی جهت تصویب قانون عادلانه نبوده است، بلکه برخی از گروه ها تنها با قانونی موافقت می کنند که در راستای مصالحشان باشد.

عضو ارشد حزب الله قانون نسبیت را بهترین قانون برای انتخابات خواند و تأکید کرد: این قانون می تواند نمایندگان واقعی مردم را به پارلمان راه دهد. با وجود سنگ اندازی های صورت گرفته، فرصت برای تصویب این قانون همچنان ادامه دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات