۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۹۱۵۸۰
حجت الاسلام ولمسلمین قریشی مطرح کرد؛

نهی دوستی یهود با خدا در قرآن

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ادعای دوستی یهود با خدا در قرآن نهی شده است، گفت: این تفکر باطل خود برتربینی، بین برخی از مسلمانان نیز هست که می‌گویند ما شیعه اهل‌بیت هستیم و خدا ما را به بهشت می‌برد.
یهود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌ا‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، به آیه ۱۸ سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «یهود و نصاری گفتند: ما پسران و دوستان خداییم. بگو اگر گفتار شما راست است چرا خدا شما را به گناهتان عذاب می‌کند؟ بلکه شما بشری هستید از مخلوقاتی که خدا آفریده است. هر که را خدا بخواهد عذاب می‌کند. و مالکیت و فرمانروایی آسمان‌ها و آنچه میان آن دو قرار دارد، فقط در سیره خداست و بازگشت به سوی اوست.»

وی در تفسیر این آیه اظهار داشت: یهودیان و مسیحیان با ادعای اینکه قوم برتر هستند و خدا ارتباط خاصی با آنها دارد خود را محبوب و دوست خدا می‌دانستند.

امام جمعه ارومیه افزود: آنها مدعی بودند خداوند هیچ‌گاه یهودیان و مسیحیان را عذاب نخواهد داد و اگر عذاب دهد تنها چهار یا پنج روز خواهد بود، ولی خدا با طرح این پرسش که پس چرا خدا یهودیان و مسیحیان را به عذاب الهی گرفتار کرد؟ پاسخ ادعای آنها را می‌‌دهد.

حجت‌ا‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ادعای دوستی یهود با خدا در قرآن نهی شده است، ادامه داد: این تفکر باطل خود برتربینی در نزد خدا، بین برخی از مسلمانان نیز هست که می‌گویند ما شیعه اهل‌بیت هستیم و خدا ما را به بهشت می‌برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایحان غربی عمل به کارهای شایسته را تنها راه نجات از عذاب خدا خواند و عنوان کرد: پیامبر(ص) نیز به دختر خود می‌فرمایند: « فاطمه جان، بدون عمل شایسته حتی اگر دختر پیامبر هم باشی نجات نمی‌یابی.» و حتی در قرآن همسران حضرت نوح و لوط به دلیل انجام اعمال ناشایست مورد غضب خدا قرار گرفتند در حالی که با پیامبران صالح خدا نسبت داشتند.

وی تصریح کرد: برخی اعتقاد به خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را برای رفتن به بهشت کافی می‌دانند و انجام اعمالی مانند نماز، روزه و... را بیهوده می‌پندارند، درحالی که اگر این تفکر آنان درست باشد پس چرا پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تا آخر عمر نماز می‌خواندند تا جایی که حضرت علی(ع) در محراب نماز به شهادت رسید.

استاد حوزه و دانشگاه مسیر را به معنای راه و مصیر را به معنی تبدیل و دگرگونی دانست و گفت: مومنان در مسیر انجام اعمال شایسته حالشان دگرگون شده و نورانیت پیدا می‌کنند و به سوی خدا نزدیک می‌شوند و انسان‌های بد با انجام اعمال بد احوالشان دگرگون شده و در نهایت خود، تبدیل به هیزم جهنم می‌شوند.

وی ادامه داد: تجسم اعمال عبارت از این است که انجام اعمال نیک، باطن انسان را فرشته و اعمال بد، باطن انسان را شیطانی می‌کند و این برای افرادی که چشم برزخی دارند، قابل مشاهده است.

گفتنی است سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم هرشب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار می‌شود./202/936/ب1

ارسال نظرات