۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۸۵۳
امام جمعه کارون:

مدیران ناکارآمد معضل اقتصاد کشور هستند

امام جمعه کارون با بیان اینکه در مسائل اقتصادی کشور مشکلات فراوانی وجود دارد، گفت: نگرانی های رهبرمعظم انقلاب از مسائل اقتصادی بیانگر عدم رضایت ایشان از وضعیت اقتصادی مردم است و در این میان مدیران ناکارآمد معضل اقتصاد کشور هستند.
تولید و اشتغال

حجت الاسام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار داشت: کشور در مباحث امنیتی و استقلال سیاسی در میان کشورهای جهان از سطح بالایی برخوردار است اما متأسفانه با تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و مدیریت ضعیف اقتصادی برخی از مسؤولان ناکارآمد، مشکلات اقتصادی گریبان گیر جامعه است.

امام جمعه کارون در رابطه با مشکلات اقتصادی کشور ابراز داشت:عدم توجه به خصوصی سازی یکی از بزرگترین معضلات کشور در بحث اقتصاد است که اکثر کارهای اقتصادی در همان بخش دولتی ماندند و به مردم واگذار نشده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون معضل بعدی به وجود آمدن مشکلات اقتصادی کشور را ضعف مدیریت های ناکارآمد دانست و افزود: متأسفانه مدیریت ها براساس سلیقه های فردی و گروهی تشکیل می شود و نحوه مدیریت اقتصادی یرخی از مسؤولان برنامه محور نیست.

حجت الاسلام خضیراوی در رابطه با راه برون رفت از این مشکلات اقتصادی گفت: اول اینکه باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد و نکته دوم اصلاح سیستم بانکی است که متأسفانه بانک ها نتوانستند اعتماد سرمایه گذاران و حتی مردم را جلب کنند.

وی در مورد سیستم ضعیف نظام بانکی خاطرنشان کرد: بانک ها به جای اینکه امور اقتصادی را به مردم واگذار کنند خود عهده دار هستند و در پشتیبانی از مردم به ویژه وام های زود بازده و بهره های بالا ضعیف عمل کردند که این اقدام حتی مایه گلایه مراجع عظام تقلید و علما شد.

وی در پایان در رابطه با نحوه مدیریت ها بیان داشت: اول اینکه مدیریت ها باید جهادی، پرتحرک و متعهد و با نگاه به داخل یعنی بومی سازی اقتصادی صورت گیرد که اگر به این ملاک ها توجه شود به طور قطع در امور اقتصادی موفق خواهیم شد چون از لحاظ معادن ذخایر نفتی و گازی و غیره یک کشور بسیار غنی در سطح بین الملل هستیم./9466/۳۰۳ب۱

ارسال نظرات