۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۴۶۳

تأکید رییس جمهور مصر بر مبارزه همگانی با تروریسم

سفیر مصر در عراق با تاکید بر مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد که رییس جمهور مصر از همه کشورهای برای مبارزه با تروریسم دعوت کرده است.
علاء موسوی سفیر مصر در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، علاء موسوی سفیر مصر در عراق در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی الفرات نیوز با اشاره به سفر حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق به مصر خاطرنشان کرد که این سفر موجب آغاز پروژه‎های بسیاری در زمینه‎های سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد شد.

وی آینده روابط قاهره ـ بغداد را روشن توصیف کرد و افزود: دولت مصر آمادگی یاری رسانی به عراق به صورت کامل و در زمینه‎های مختلف را دارد.

سفیر مصر در بغداد اظهار داشت: مساله مبارزه با با تروریسم فقط به دولت عراق و مصر مربوط نمی‎شود بلکه همه کشورهای جهان با این مشکل دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی تاکید کرد که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از همه کشورهای جهان برای حمایت و ایستادگی در کنار عراق در جهت مبارزه با تروریسم دعوت کرده است و در آینده شاهد برنامه‎های جدی و تاثیرگذاری در مبارزه با تروریسم خواهیم بود.

موسوی بااشاره به طرح آشتی ملی گفت: ائتلاف ملی عراق برنامه‎ای تحت عنوان «طرح آشتی ملی» برای دوران پساداعش ارائه کرده است و همچنین سایر احزاب و شخصیت‎ها نظیر حجت الاسلام مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز طرح‎های نوشته‎اند که همه این برنامه و طرح‎ها در راستای حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.

وی افزایش روابط اقتصادی کشورهای عربی را به نفع همگان توصیف کرد و گفت: مصر و عراق در زمینه‎های مختلف اقتصادی نظیر نفت همکاری‎های خوبی دارند که به سود مردم دو کشور است./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات