۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۹۲۵۴۶
آیت الله مظاهری:

آمریکا با همدستی قارون های منطقه به دنبال ایجاد اختلال در انتخابات است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: آمریکا و قارون های منطقه نمی خواهند در کشورمان انتخابات به درستی برگزار شود و به دنبال اختلال در آن هستند.
مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: فرقه فرقه شدن مسلمانان به سبب لجاجت افراد لجوج در صدر اسلام بوده است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه هشتاد و هفتم که می فرماید «وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ  وَقَفَّیْنَا مِنْ بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَکُلَّمَا جَاءَکُمْ رَسُولٌ بِمَا لا تَهْوَى أَنْفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقًا کَذَّبْتُمْ وَفَرِیقًا تَقْتُلُونَ» را تلاوت کرد و با مروری بر مطالب جلسه گذشته افزود: یکی از سنت های قطعی خداوند، معین کردن حجت الهی در همه زمان ها روی زمین است؛ وجود حجت های الهی یکی از بزرگ ترین نعمت های خداوند است و امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، حجت الهی است که زمین را نگاه داشته است، البته این روایت تبیین کننده حضور تکوینی حجت های الهی است؛ معنای تشریعی وجود حجت الهی این است که خداوند پی در پی افرادی را برای هدایت انسان ها معین کرده است.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: حضور حجت های الهی با معجزات فراوانی که به اذن الله از خودشان نشان می دادند، موجب هدایت افراد لجوج و معاند نشد و این افراد همچنان حجت های الهی را تکذیب می کردند؛ امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند، افرادی برای اثبات نبوت پیامبر(ص) از ایشان درخواست کردند که به درختی اشاره کنند و آن درخت جلو بیاید و به رسالت پیامبر(ص) شهادت دهد، پیامبر(ص) نیز به درخواست ایشان عمل کردند ولی این افراد لجوج باز هم به پیامبر(ص) ایمان نیاوردند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: انسانی که پیامبران درون وجودش را سرکوب کند و پیرو هوا و هوسش باشد، در برابر معجزات حجت های الهی هم خاشع نمی شود و به راه باطلی که پیش گرفته است ادامه می دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که قرآن معجزه بزرگ پیامبر(ص) است، تبیین کرد: شیعه و سنی به قرآن به عنوان بزرگ ترین معجزه پیامبر(ص) معتقد هستند؛ قرآن 1400 سال است که از مخالفانش دعوت به تحدی می کند ولی این مخالفان با وجود همه تلاش هایی که داشته اند، هرگز نتوانستد در برابر قرآن حرفی برای گفتن داشته باشند، هر بار از روی عناد و لجاجت دور هم جمع می شوند و قرآنی را به آتش می کشند.

وی ادامه داد: قرآن از لحاظ ادبیات عرب که از تمام زبان ها بالاتر است، بسیار اعجاب آور است، به همین سبب قرآن در یکی از آیاتش می فرماید، اگر جن و انس با یکدیگر متحد شوند هرگز نخواهند توانست آیه ای مثل آیات قرآن بیاورند.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران نزدیک است و حدود 500 رسانه غربی به شکل های مختلف می خواهند انتخابات را به هم بریزند؛ اگر بتوانند کاری می کنند که مردم اصلاً در انتخابات شرکت نکنند و این کار را با تهمت زدن ها و تبلیغ های منفی علیه جمهوری اسلامی پیش می برند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که آمریکا و قارون های خلیج فارس نمی خواهند در کشورمان انتخابات خوبی برگزار شود، تبیین کرد: قارون های خلیج فارس که از یهودیان و آمریکائی ها بدتر هستند، به جای این که زیر بار حقانیت تشیع بروند، دور هم جمع شده اند و می خواهند انتخابات کشور را به هم بریزند؛ چنین افراد لجوجی برای رسیدن به اهدافشان از هیچ تهمت و شایعه ای هراسی ندارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: افراد لجوج در همه زمان ها بوده اند؛ حضرت عیسی(ع) در گهواره لب به سخن گشودند ولی علمای یهود آن قدر عرصه را بر حضرت مریم(ع) تنگ کردند که ایشان به همراه فرزندشان آواره کوه و بیابان شدند، امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) از دست مردم یهودی به غارهای مختلفی پناهنده شدند ولی هر بار با مشکلی مواجه می شدند که باید آن غار را ترک می کردند.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر(ص) با وجود این که مسلمانان یک کتاب واحد داشتند، لجاجت برخی افراد سبب فرقه فرقه شدن مسلمانان شد؛ قرآن از بیان چنین داستان هایی قصد دارد بگوید باید فرمانبردار پیامبران درونی خود باشیم تا بتوانیم با حجت های الهی همراه شویم وگرنه به لجاجت گرفتار می شویم و هرگز زیر بار حق نخواهیم رفت./201/867/ب1

ارسال نظرات