۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۷۴۶
حجت الاسلام فقیهی:

حضرت عباس آموزگار بزرگ ولایتمداری است

استاد حوزه علمیه ولایتمداری را از مهم‌ترین ویژگی های حضرت عباس(ع) دانست و بر الگوگیری از آن حضرت در راستای حمایت از ولایت تأکید کرد.
روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل العباس ع

حجت الاسلام محمدحسن فقیهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت حضضرت عباس(ع) عنوان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) فضایل و کمالات بسیار زیادی دارد که شجاعت، رشادت، وفاداری، ایثار، صبر، ادب، گذشت و ولایتمداری از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی ایشان است.

وی افزود: دو خصلت از میان خصلت های آن حضرت درخشندگی فراوانی دارد و جلوه خاصی به دیگر فضایل داده است که دینداری و ولایتمداری این دو ویژگی برجسته و متمایز است و ما باید تلاش کنیم تا این فضایل را در مدرسه معرفت اهل بیت(ع) آموخته و تجلی اخلاق الهی شویم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر دین را مجموعه ای از التزام ها، اعتقادات، اعمال و اخلاق بدانیم، حضرت عباس(ع) در همه این مسائل نمونه کامل و جامعی بودند و اگر از ایشان به عنوان «عبد صالح» یاد می شود، نشان دهنده تقوا و دینداری و بندگی آن حضرت در مسیر مستقیم الهی بوده است.

وی ایثار را از دیگر ویژگی های  آن حضرت دانست و خاطرنشان کرد: ایثار حضرت عباس(ع) فوق العاده بود و در مسأله معروف ننوشیدن آب با توجه به اینکه منع شرعی و دینی وجود نداشت و همچنین این موضوع مورد رضایت امام حسین(ع) بود که ایشان سیراب شوند، اما ایثار و فداکاری و اعتقاد به اینکه قبل از امام خود آب ننوشد؛ سبب شده است تا نام ایشان همواره با ایثار و فداکاری عجین باشد.

حجت الاسلام فقیهی اضافه کرد: حمایت از امام در شخصیت آن حضرت جلوه عجیبی دارد و ایشان با تمام وجود در حمایت از امام خود گام بر می داشتند و زمانی که دشمن برایشان امان نامه آورد حتی حاضر به پذیرفتن آنها نشد تا آنکه امام گفتند ببین آنها چه می گویند و بعد از آن بود که حضرت با آنها دیدار و امان نامه را رد کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: باید از ولایتمداری حضرت عباس(ع) درس بگیریم تا همیشه در خط امام و رهبر بوده و در عمل التزام به پیرو از مشی انقلاب باشیم و باید بدانیم تنها راه صلاح و رستگاری همین ولایتمداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درس دیگر آن حضرت این بود که هیچ گاه در برابر دشمن دچار لغزش نشده و با آنها سازش نکنیم زیرا دشمن همواره به فکر منافع خود و در حال ضربه زدن به ما خواهد بود و این باید در تمام زمینه های زندگی به عنوان نکته ای کلیدی پیش روی ما باشد/872/ت302/ی

ارسال نظرات