۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۴۷۴
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

هنر بهترین ابزار برای نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت هنرمندان استان در فعالیت‌های فرهنگی مقوله حجاب و عفاف، گفت: در واقع استفاده از زبان هنر، بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است.
وحید نمازی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به‌ منظور بهبود و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: لازم است در مورد مسأله حجاب، کار هنری و فعالیت زیبای تبلیغی صورت گیرد تا این موضوع در اذهان جا افتاده و در جامعه نهادینه شود.

وی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت هنرمندان استان در فعالیت‌های فرهنگی مقوله حجاب و عفاف، افزود: در واقع استفاده از زبان هنر، بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است.

رییس حوزه هنری استان با یادآوری قابلیت رشته‌های مختلف هنری در این زمینه و توان و توانمندی هنرمندان خراسان شمالی برای فعالیت در این بخش، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تبیین حجاب در سطح جامعه امری ضروری است که حوزه هنری خراسان شمالی به نوبه خود به‌صورت ویژه در این بخش فعالیت می‌کند.

نمازی با یادآوری برگزاری دو جشنواره ملی با موضوع حجاب و عفاف از سوی حوزه هنری استان، اظهار کرد: دو جشنواره ملی پوستر حریم ماه با موضوع حجاب و عفاف از سوی حوزه هنری خراسان شمالی در سطح جشنواره‌های شاخص کشور برگزار شد؛ به‌ گونه‌ای که آثار منتخب این جشنواره افزون بر نمایش در تمامی مراکز شهرستان‌های خراسان شمالی، در مراکز استان‌های مختلف کشور هم به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه در استان آثار هنری مناسبی در رشته‌های مختلف تولید شده و می‌شوند؛ اما این کارها به‌ تنهایی کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: در این راستا باید پیوست‌های فرهنگی منسجم‌تر باشد و دستگاه‌های مختلف کمک کنند تا برخی از پروژه‌های فرهنگی با توان، کمک و مشارکت آنها برگزار شود.

نمازی اضافه کرد: افزون بر پیوست فرهنگی، باید به پیوست اجتماعی برنامه‌های ترویجی و تبلیغی عفاف و حجاب هم توجه ویژه‌ای شود؛ زیرا در حال حاضر دایره مخاطبان این برنامه‌ها چندان گسترده نیست.

وی با تأکید بر لحاظ کردن پیوست اجتماعی در عموم برنامه‌های فرهنگی، ادامه داد: اکنون غالب برنامه‌های فرهنگی تبلیغی جامعه مخاطب مشترک دارند؛ به‌ گونه‌ای که برنامه‌های فرهنگی برای 20 درصد جامعه انجام می‌شود و 80 درصد جامعه از این برنامه‌ها بهره‌ای نمی‌برند.

نمازی خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی و فعالیت‌های مردم‌نهاد مرتفع شده و دایره مخاطبان این فعالیت‌ها افزایش یابد.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: توان و ظرفیت هنری مناسبی برای گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف در استان موجود است؛ اما در این راستا ضروری است به پیوست اجتماعی برنامه‌ها و پیوست فرهنگی فعالیت‌های این بخش توجه ویژه‌ای شود./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات