۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۹۷۴۴۷

برگزاری جشن میلاد امام زمان در شهرهای مختلف جهان

جشن میلاد امام زمان (عج) در نقاط مختلف جهان با حضور ایرانیان مقیم خارج و نیز مردم محلی برگزار شد.
نیمه شعبان میلاد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرانیان مقیم پاکستان، شب گذشته و همزمان با برگزاری جشن با شکوه شب نیمه شعبان در سراسر ایران اسلامی، فرخنده سالروز ولادت باسعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

این جشن باشکوه همزمان با پایتخت پاکستان، در دیگر شهرهای این کشور از جمله کراچی، راولپندی، پیشاور و لاهور نیز با حضور ایرانیان مقیم و تعدادی از پاکستانی های دوستدار ائمه (ع) برگزار شد.

جشن میلادی مهدی موعود(عج) در اسلام آباد با حضور همه خانواده های ایرانی مقیم این شهر، در فضایی شاد و صمیمی و در مسجد منطقه مسکونی ایرانیان برگزار شد.

اجرای سرودی در وصف امام زمان (عج) از سوی دانش آموزان ایرانی، برگزاری مسابقه ای شاد و با طرح سوال های مختلف درباره امام زمان و اهدای جوایزی به برندگان، سخنرانی شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان در وصف اهمیت نیمه شعبان و اهمیت شب پانزده شعبان برای تمام مسلمانان اهل تسنن و تشیع، مولودی خوانی، اهدای هدایایی به افراد هم نام حضرت مهدی (عج) از جمله نامه های جشن نیمه شعبان در پایتخت پاکستان بود.

در پایان این مراسم، هدایایی از سوی مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران به افرادی که به قید قرعه در مسابقه ای در خصوص موضوع مهدویت و امام زمان (عج) برنده شده بودند، اهدا شد.

صدها نفر از پاکستانی های دوستدار امام زمان(عج)، اعم از شیعه و سنی، نیز شب گذشته با حضور در جشن های مختلف در امام بارگاه های(حسینیه) اسلام آباد و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

همچنین جشن میلاد حضرت مهدی (عج) قائم آل محمد(ص) شب گذشته با حضور جمع زیادی از مسلمانان ایران و هند در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضا صالح رییس نمایندگی جامعه المصطفی در دهلی نو در این مراسم با تبریک سالروز ولادت قائم آل محمد به نشانه های ظهور اشاره و اظهار کرد در آن دوران اخلاق، معنویت، عدالت، دانایی محوری در جهان حاکم می شود.

وی در ادامه به ویژگی های عصر ظهور و وظایف افراد در این دوران پرداخت.

اجرای گروه قوالی و قرائت دعای فرج از دیگر برنامه های این جشن بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت .

براساس سنتی که در بین مسلمانان هند رایج است نیمه شعبان که به 'شب برات 'معروف است مسلمانان تا صبح به شب زنده داری می پردازند و با حضور در قبرستان ها و روشن کردن شمع برای مردگان طلب آمرزش می کنند.

مسکو، پایتخت روسیه نیز میزبان جشن های نیمه شعبان بود.

آئین جشن نیمه شعبان به مناسبت میلاد حضرت امام مهدی (عج) در مسجد خاتم الانبیاء در پایتخت روسیه با حضور شمار زیادی از مسلمانان از ایران، افغانستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در آئین ویژه جشن نیمه شعبان در مسجد رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، پس از ادای نماز جماعت، حجت الاسلام و المسلمین صابر اکبری جدی رییس مرکز اسلامی مسکو در باره فلسفه انتظار و ظهور سخنرانی کرد.

رییس مرکز اسلامی مسکو یکی از اصلی ترین نشانههای ایمان را باور به ظهور حضرت امام زمان (عج) و قیام آن حضرت برای پاک کردن هستی از ناپاکی ها و احقاق حقوق مظلومین برشمرد.

در ادامه مراسم نیز گروه سرود مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) سفارت جمهوری اسلامی ایران، اشعاری در مدح حضرت امام مهدی (عج) و ویژگی های توصیفی قرآنی و دینی آن حضرت خواندند.

شعرخوانی، مدح اهل بیت و حضرت امام زمان (عج) و همچنین خواندن دعای فرج از دیگر برنامه های جشن نیمه شعبان در پایتخت روسیه بود./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات