۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۱۳۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه ایلام:

حجاب و حفظ حرمت زن حق الله است

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام گفت: برخی از متفکران بر این باورند که حجاب حق الله است و در این باره می گویند که حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه مال شوهر و نه کس دیگری است، بلکه حفظ حرمت زن حق الله است.
حجاب اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خواهران استان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه نزول قرآن، اظهار داشت: یکی از نکات اساسی که زمینه ای برای  عمل به احکام است شناخت جایگاه هر چیز در نظام هستی است.

وی افزود: حق به عنوان زیباترین واژه آفرینش در تمامی ادیان مورد توجه قرار گرفته است، در واقع هر فردی از هر طبقه اجتماعی که باشد نسبت به ادای حقوق دیگران حساسیت نشان می دهد و این مطلب حق و حقوق را فرازمانی و فرامکانی می کند.

حجت الاسلام تمرخانی تصریح کرد: برخی از متفکران بر این باورند که حجاب حق الله است و در این باره می گویند که حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه مال شوهر  و نه کس دیگری است. همه اینها اگر رضایت دهند قرآن راضی نخواهد شد چون حفظ حرمت زن حق الله است.

وی در ادامه به معنای واژه حجاب پرداخت و گفت: حجاب در لغت به معنای پرده و به معنای پنهان کردن است، بنابراین حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم مطرح است. پوشش ظاهری افراد به ویژه زنان را حجاب می گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنها می شود و میوه حجاب عفاف است، از این رو عفت حالتی درونی و نفسانی است که توسط آن از غلبه شهوت جلوگیری می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام بیان داشت: حفظ چشم و گوش و تمامی اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه به معنای عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است.

وی ابراز کرد: جامعه ما زمانی می تواند نسبت به مسأله زن و مرد و رابطه آن ها با همدیگر سلامت و کمال مطلوب بدهد، این است که فرامین اسلام را بدون هیچ کم و کاستی و افراط و فریطی درک کند و آنها را اجرا کند.

حجت الاسلام تمرخانی با بیان اینکه مسأله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست، گفت:  مسأله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط  بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است، این اختلاط  به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد است و زن بیشترین آسیب را از این اختلاط و عدم رعایت حجاب می بیند.

وی در پایان افزود: اگر ما بتوانیم حجاب را به جای اینکه اجباری کنیم در وجود زنان نهادینه کنیم، هم مردان  از نظر طهارت روح و جسم سالم می مانند و به تبع آن جامعه ای سالم خواهیم داشت و محیط خانواده تحت تأثیر خودنمایی های عده ای از زنان بدحجاب و بی حجاب قرار نمی گیرد و هم مراکز اجتماعی مثل ادارات  و نهادها در کمال سلامت رفتاری خواهند بود./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات