۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۰۸۱
حجت الاسلام پناهیان:

مبارزه با استکبار تکلیف الهی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبارزه با دشمن تکلیف الهی است، گفت: سازش و مذاکره با استکبار خیال بافی است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیأت شهدای گمنام در حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، گفت: ضعف ایمان بیانگر ناتوانی عقلی است انسانهای عاقل از کنار حوادث و جریان های تاریخی به راحتی عبور نمی‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه قساوت قلب بر اندیشه انسان اثرگذار است، ادامه داد: انسان قسی القلب به داستان های قرآنی و حوادث تاریخی اسلام نگاهی سطحی و گذرا دارد. متأسفانه امروز در برخی مراکز دانشگاهی و حوزوی نسبت به این مسائل کوتاهی و کم لطفی صورت می‌پذیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام علی(ع) محل مهم ترین امتحان الهی از امت مسلمان در دوران حیات و پس از حیات پیامبر(ص) قرار گرفتند، بیان داشت: حسادت مسلمانان نسبت به امام علی(ع) مهم ترین عامل دشمنی آنان با ایشان بود.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: معاویه وقتی می‌خواست بر علیه امام تبلیغات کند چنین بیان می‌کرد که اگر امام علی(ع) خلیفه شود و شام را از دست ما بگیرد به طور قطع ایشان عرب را نابود و قتل عام خواهد کرد، مردم این حرف معاویه را می‌پذیرفتند به حدی که بیش از خود معاویه مردم راغب جنگ با امام بودند.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که مسلمانان در نزد رسول خدا(ص) درباره امام علی(ع) بیان می‌کردند خشونت ایشان بود، سپس پیامبر(ص) به آنان می‌فرمودند: اینگونه درباره علی(ع) صحبت نکنید آنجایی که خدا حکم کرده باشد با خشونت برخورد کنید ایشان با خشونت عمل می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه در تبیین اینکه امام علی(ع) اهل مماشات در برابر حق نبود و پیامبر(ص) به صورت مستمر ایشان را به انجام مأموریت‌هایی تکلیف می‌کردند که ایشان را بیشتر خشن جلوه می‌داد، عنوان کرد: خداوند علاوه بر امتحان حسادت، مردم را در معرض آزمون خشونت نیز قرار دادند، امام علی(ع) می‌فرمایند: مردم مدینه می‌دانستند که کسی نمی‌توانست مانند من با قهرمانان مشرکین مبارزه کند و فاتح قلعه‌های آنان باشد، هیچ مشکلی برای پیامبر(ص) پیش نمی‌آمد و هیچ امری اندوهگینش نمی‌کرد مگر اینکه می‌فرمودند: کجاست برادر من علی(ع)، بیاید مشکل را حل کند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: امروز برخی‌ها درگیری با دشمن را باور ندارند که یک تکلیف است برای همین می‌گویند بدون درگیری مسائل را پیش ببریم، این دور زدن خدا است. این افراد اگر به تاریخ برسند بحث مذاکره را به میان می‌آورند در حالی نجنگیدن با استکبار خیال بافی است.

وی افزود: مردم باید عمیق باشند و از سطحی نگری بپرهیزند تا بتوانند به دلیل خشونت امام علی(ع) پی ببرند. در عصر کنونی کسانی که در علوم انسانی به صورت عمیق پیش رفته‌اند در حال نزدیک شدن به محتوای اسلام هستند، مردم باید بدانند که اگر در عالم هستی درگیری حق با باطل نباشد به طور قطع درگیری باطل با باطل خواهد بود و این سخن، کلام الهی است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات