۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۵۰۳۶۸۰
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا:

مردم ایران رابطه داعش با عربستان را ناگسستنی می دانند

یکی از روزنامه‎های آمریکا تاکید کرد که حملات ترویستی در ایران امری غریب بود هر چند که در سالهای نه چندان دور منافقین عده زیادی را در ایران قتل عام کردند.
نیروهای امنیتی ایران در حرم امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در خبری علاوه بر پوشش حملات تروریتسی روز گذشته در تهران، به نکات قابل توجهی اشاره کرد.

این روزنامه در وبسایت خود نوشت: حملههای تروریستی در تهران که برای اولین بار در یک دهه اخیر انجام می شود، دقیقا دو هفته بعد از دیدار ترامپ و هم پیمانانش در عربستان انجام شد. در این دیدار، قرار شد ایران به حاشیه رانده شود. ایران ادعاهای علیه خود که در جلسه ریاض مطرح شد را رد کرد و آنها را نقشه ترامپ برای فروش سلاح به عربستان دانست.

نیویورک تایمز می افزاید: در نظر بسیار از مردم ایران، داعش پیوندی ناگسستنی با عربستان سعودی دارد.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد: روز چهارشنبه تنها چند ساعت قبل از حملات در ایران، الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفته بود که ایران باید برای دخالتهای خود در منطقه تنبیه شود. وی همچنین ایران را مهمترین حامی تروریسم خواند.

نیویورک تایمز نوشت: بعد از آن که مصر، عربستان و امارت روابط خود را با قطر کشور مهم صادر کننده گاز به دلیل حمایت از ایران قطع کردند، ایران به سرعت به قطر پیشنهاد غذا و دارو داد. [از این رو] یکی از مقامات امنیتی ایران در این رابطه گفت که حملات تروریستی در تهران، پیامی از سوی عربستان سعودی بود تا به ایران هشدار دهد. وی همچنین گفت که حملات تروریستی روز گذشته برای ارزیاببی واکنش ایران بود.

نیویورک تایمز سپس به گفت‌وگوی یک کارشناس اسرائیلی با رادیو اسرائیل در مورد حملات تروریستی امروز اشاره کرد که گفته است: ایران داعش و عربستان را مسوول خواهد دانست چون این مساله موضع رسمی ایران را به تایید می رساند. در دو سال گذشته بسیار شنیده ایم که اگر سپاه عملیات خود را در سوریه و عراق متوقف کند، تروریست ها به سمت ایران می آیند. آنگونه که مد نظر آنان (ایرانیان) است فرقی ندارد که این تروریست ها داعشی باشند یا نه.

نیویورک تایمز در پایان مطلب خود گفت: حملات تروریستی در ایران مساله ای نادر بود هر چند که در دوره ای گروه مجاهدین خلق (منافقین) که گروهی مارکسیستی - اسلامی و مورد حمایت صدام بود، حملات زیادی در ایران انجام داد. نام این گروه در سال 2012 با حمایت جمهوریخواهان محافظه کار از لیست گروه های تروریستی خارج شد.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه در حملات تروریستی کوری که در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی انجام شد، تعدادی از هموطنانمان به شهادت رسیده و عده ای نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی وهابی داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفت./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

 

امیر رحیمیان
ارسال نظرات