۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۴۷۶
معاون پژوهش کتابخانه مجلس عنوان کرد؛

اقتصاد مقاومتی؛ کلید حل تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی

حجت‌الاسلام احمدی‌ابهری به برخی از تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی از سوی غرب اشاره کرد و را حل آن را عمل به طرح اقتصاد مقاومتی دانست.
حجت‌الاسلام احمدی‌ابهری

حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌علی احمدی‌ابهری، معاون پژوهش کتابخانه مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد ایران نیازمند اقتصادی مقاوم در برابر تهدیدات خارجی است. اقتصاد مقاومتی پاد‌زهری در برابر نیش‌های دشمنان است، بنابراین برای معصون ماندن از گزند دشمنان باید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی کوشا باشیم.

وی‌، افزود: در دورانی که دشمنان ایران مانع از ورود بنزین به ایران شدند، مسؤولان مربوطه تلاش کردند و توانستند کشور را از لحاظ تولید بنزین خود‌کفا کرده و تهدید دشمن را خنثی کنند؛ امروز هم می توان تهدیدها و تحریم ها را با اقتصادی مقاومتی خنثی کرد.

معاون پژوهش کتابخانه مجلس با بیان این که عمل به مطالبات رهبری کلید حل معضلات اقتصادی است، گفت: آن اقتصادی که مدنظر رهبر انقلاب است، اقتصادی بر پایه توانایی، استعداد و قدرت داخلی است.

وی با بیان این که دوران تهدید نظامی به سر آمده است، تصریح کرد: امروزه مستکبران جهانی به جای تهدید نظامی دست به تحریم مخالفان خود می‌زنند تا بدین وسیله بتوانند آنها را با خود همسو کنند، بنابراین اگر اقتصاد جامعه‌ای به کشور‌های بیگانه وابسته نباشد می‌تواند استقلال خود را حفظ و پیشرفت کند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: همانطور که رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند؛ در بین مسؤولان پاسخ کمتری نسبت به مطالبات اقتصادی خود دریافت می‌کنند و این مسأله نقطه بسیار پر‌دردی است.

وی با تأکید بر این که توجه و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب بر هر شخص ضروری است، خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که افرادی بر مسند‌های جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا تکیه بزنند اما قدردان موقعیت حاصل شده نباشند.

حجت‌الاسلام احمدی ابهری در ادامه افزود: این که رهبر معظم انقلاب خود به میدان آمده و به جزئیات اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند، نشان از عملیاتی نشدن این مهم از جانب مسؤولان ذی‌ربط است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آتش به اختیار بودن جوانان، اظهار داشت: در جلسه‌ای که رهبر معظم انقلاب با دانشجویان داشتند، آتش به اختیار بودن را بیشتر در مسایل فرهنگی یادآور شدند اما بر این مسأله نیز تأکید کردند که آتش به اختیار بودن زمانی کارایی دارد که به هر دلیلی ارتباط میان یک سرباز با ستاد فرماندهی قطع شده باشد. در چنین مواقعی ضروری است تا سرباز منتظر نمانده و بر اساس شرع و مصلحت‌ عموم اقدام کند.  

معاون پژوهش کتابخانه مجلس، تصریح کرد: اگر در جامعه امروزی احساس شود عهده‌داران مسایل اقتصادی، احساس وظیفه نمی‌کنند یا توانمندی‌های مردم را دست‌کم می‌گیرند و یا اعتقادی به دیدگاه‌های رهبری ندارند، ضروری است تا آتش به اختیاران وارد میدان شوند.

وی، با تأکید بر این که اصل انقلاب اسلامی ایران بر پایه احساس مسؤولیت در میان تک تک مردم ایران شکل گرفت، ابراز داشت: انسان مسؤولیت پذیر زمانی که ببیند مدیران در عمل به مسؤولیت‌های خود کوتاهی می‌کنند، گوش به زنگ نخواهد نشست. چنین انسانی با تمام توان خود در هر لحظه از زندگی می‌کوشد تا گره از مشکلات جامعه بگشاید./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات