۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۱۱۵۰۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: غالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت که از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده با اولویت مناطق محروم و روستایی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد امروز در دومین نشست هم‌اندیشی مربیان اوقات فراغت، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم و حاشیه‌ای را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی با بیان اینکه تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای آموزش نوجوانان و جوانان است، افزود: مناطق حاشیه‌ای و محروم با داشتن جمعیت بالا و دوری از امکانات فرهنگی بیشتر دچار کمبود و آسیب هستند که این امر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مناطق را بیشتر از مناطق دیگر ضروری می‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی که در قالب کلاس‌های اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت برگزار می‌شود در این مناطق تقویت خواهد شد، خاطرنشان کرد: درواقع غالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت که از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده با اولویت مناطق محروم و روستایی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: امسال هم رابطین و مربیان همانند سال گذشته حداکثر توان خود در راستای برگزاری برنامه‌ها به‌ویژه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را به کار خواهند گرفت تا در پایان این کلاس‌ها شاهد کاهش و از بین رفتن آسیب‌ها و مشکلات مناطق یاد شده باشیم.

وی ایجاد چارت و ساختار تشکیلاتی برای اجرای پروژه‌های فرهنگی، توجه به بحث محتوایی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرح اوقات فراغت و سرکشی و بازدید از پایگاه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت را ازجمله برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد در تابستان ۹۶ اعلام کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به قرآن و نماز یکی از رویکردهای اصلی این برنامه‌ها است، اظهار کرد: نماز عامل کاهش‌دهنده بزهکاری در جامعه است.

وی تصریح کرد: نماز ستون دین و نخستین موضوعی است که مورد سؤال واقع می‌شود و در صورت پذیرفته شدن آن، دیگر اعمال انسان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل باید تلاش شود نماز اول وقت در مساجد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی کسانی که دچار لغزش شده و از مسیر حق جدا شده‌اند افرادی بوده‌اند که به این مهم بی‌توجه بوده و نماز را سبک شمرده‌اند؛ از این‌ رو هر چقدر به نماز توجه کنیم به همان میزان آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ما کاهش می‌یابد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات