۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۵۱۹۱۲۰
با حضور پرشور مردم استان چهارمحال و بختیاری؛

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، شامگاه جمعه، ۲۷ مردادماه، با حضور پرشور مردم و مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری، به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، شامگاه جمعه، 27 مردادماه، با حضور پرشور مردم و مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری، به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی از 5 مردادماه آغاز و پس از 22 روز به کار خود پایان داد، افزود: در این دوره از طرح تقویت، ضرورتهای انسان، دین و خانواده از منظر اسلام از سوی کارشناسان دینی تبیین و تشریح شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشستهایی برای آن است که راه را گم نکنیم، اظهار کرد: جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی بر مبنای علوم و معارف اسلامی است؛ در نشستهای این طرح علوم اخلاقی، دینی و معرفتی بازگو می شود که مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد، کار اصلی انبیاء الهی را تبلیغ دین، قرآن و وحی بیان کرد و ادامه داد: نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز بر مبنای موعظه شکل می گیرد تا علوم دینی نشر داده و معارف اسلام فراگیر شود و این در راستای همان کار انبیاء الهی است.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، با بیان اینکه افراد در مواجه با شبهات دینی به سه گروه تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: گروه نخست در برخورد با شبهات دینی اهل تساهل هستند یعنی بی تفاوت از کنار شبهات می گذرند.

وی اضافه کرد: گروه دوم کسانی هستند که در برابر شبهات دینی رفتار خشونت آمیز دارند و در واقع می خواهند با رفتار غیر منطقی شبهه را پاسخ دهند که نه تنها موفق نمی شوند بلکه نتیجه عکس هم می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه گروه سوم کسانی هستند که راه میانه را در پاسخ به شبهات دینی انتخاب می کنند، افزود: این گروه بر اساس منطق و با اخلاق خوش به بیان شبهات دینی می پردازند و این تنها رویکرد مورد قبول اسلام است.

گفتنی است مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی، با حضور استاندار، مدیران کل، جامعه روحانیت استان، برخی از هیأتهای مذهبی شهرکرد، خانواده شهدا و عموم مردم ولایتمدار استان ساعتی قبل به کار خود پایان داد.

شایان ذکر است در این دوره از طرح بیش از 10 نفر از اساتید برجسته کشور همچون آیت الله صدیقی، خاتمی، نجم الدین طبسی و حجج الاسلام حسینی قمی، ماندگاری، رفیعی، خسروپناه، میرباقری و حیدری کاشانی به تبیین مسائل مهم و اساسی جامعه پرداختند./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات