۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۱۹۷۱۷
نماینده پارلمان لبنان:

در آستانه مرحله جدید بدون حضور نظامی تروریست‎ها قرار داریم

نماینده پارلمان لبنان تأکید کرد که پس از پایان جنگ علیه تروریست ها در لبنان و سوریه وارد مرحله جدید بدون حضور نظامی داعش خواهیم شد.
حسن فضل الله نماینده پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن فضل الله نماینده فراکسیون الوفاء للمقاومت لبنان، شکست تکفیری ها در این کشور را نتیجه جانفشانی نیروهای مقاومت و ارتش های لبنان و سوریه و همپیمانان آن توصیف کرد و گفت: هیچ افقی برای این تکفیری ها در مرزهای لبنان وجود ندارد. این در حالی است که آنان هنگام ورود به مرزهای لبنان آرزوی برپایی امارت و نفوذ و گسترش در این کشور را در سرمی پروراندند.

وی افزود: در نقشه ای که از سوی داعش منتشر شد لبنان به عنوان جزئی از ولایت شام در دولت این گروه تروریستی گنجانده شده بود و بر این اساس از مرزهای آبی به لبنان وارد شده و در مرز این کشور مستقر شدند تا ولایت خود را در لبنان برپا کنند.

نماینده پارلمان لبنان خاطرنشان ساخت: هنگامی که ارتباط آنها در سوریه وعراق را قطع کردیم پروژه داعش در لبنان به پایان رسید. زمانی که در لبنان در برابر تروریست ها ایستادیم و از تمرکز آنان در مرزها جلوگیری کردیم، در محاصره قرار گرفته و اولین عملیات ضد تروریستی نیز از سوی نیروهای مقاومت علیه جبهه النصره انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهترین جوانان مقاومت در راه آزادی سرزمین از لوث تروریست ها و آزادی اسیران لبنانی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: ارتش لبنان نیز هم اکنون در جنگی ملی به جانفشانی و فداکاری می پردازد و به سوی پیروزی گام برمی دارد. این مساله نتیجه یک تصمیم سیاسی مستقل ملی از سوی شورای عالی دفاع به شمار می آید.

فضل الله ادامه داد: جنگ علیه تروریست ها با وجود فشارهای خارجی آغاز شد و هم اکنون نیروهای ارتش در جرود القاع و رأس بعلبک در جنگی مشغول هستند که به همه لبنانی ها تعلق دارد و پیروزی در این جنگ نیز پیروزی همه لبنانی ها محسوب می شود.

وی با اشاره به جنگ کنونی ارتش لبنان در مرزهای این کشور و ارتش سوریه در مرزهای این کشور علیه تروریست ها گفت: پس از این جنگ وارد مرحله جدیدی خواهیم بود که داعش و جبهه النصره دیگر وجود نظامی نخواهند داشت؛ گرچه خطر امنیتی همچنان وجود دارد. لبنان در پرتو معادله ملی و طلایی ارتش، ملت و مقاومت از گزند به دور است./980/ب902/د

ارسال نظرات