۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۱۹۹۵۴

واکنش بوداییان میانمار به سفر آتی پاپ فرانسیس به این کشور

افراط گرایان بودایی میانمار به شدت از برنامه پاپ برای سفر به این کشور انتقاد کردند و آن را اقدام تحریک‌آمیز سیاسی دانستند.
پاپ فرانسیس

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار اخباری مبنی بر اینکه «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان قصد دارد نوامبر آینده به میانمار برود، واکنش‌هایی را در میانمار به دنبال داشته است.کارشناسان از این سفر به عنوان امکانی برای پرداختن به مسایل کشوری یاد می‌کنند که با مشکلات فراوان قومیتی و مذهبی مواجه است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که شماری از افراط‌گرایان بودایی هشدار داده‌اند که پاپ نباید در جریان این سفر به روهینگیا بپردازد چرا که این اقلیت مربوط به کشور همسایه یعنی بنگلادش هستند. این موضع‌گیری در حالی است که اقلیت روهینگیا چندین نسل است که در میانمار زندگی می‌کنند.

یکی از این افراد می‌گوید: «هیچ فردی از قومیت روهینگیا در کشور ما وجود ندارد اما پاپ معتقد است که این افراد اصالتا متعلق به اینجا هستند.» مخالفان این سفر را نوعی اقدام تحریک‌آمیز سیاسی می‌دانند.

سفر پاپ برای 27 تا 29 نوامبر (6 تا 8 آذر) برنامه‌ریزی شده است.

اقلیت روهینگیا در میانمار، با مشکلات و محدودیت‌های فراوانی مواجه هستند اما جامعه جهانی تاکنون توجه چندانی به مسایل موجود نداشته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات