۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۸۹۱
یکی از روحانیان عراق:

همه‎پرسی جدایی کردستان از عراق پروپاگاندای رسانه‎ای است

یکی از روحانیان عراق خاطرنشان کرد که تعیین مهلت تبلیغات برای همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، پروپاگاندای رسانه‎ای است.
حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جواد خالصی از روحانیان عراق در واکنش به تصمیم کمیسیون عالی برگزاری انتخابات و همه‎پرسی در اقلیم کردستان مبنی بر آغاز ایام تبلیغات جهت برگزاری همه‎پرسی جدایی از این کشور تصریح کرد: این اقدام اقلیم کردستان یک پروپاگاندا و تبلیغات رسانه‎ای است که هیچ گونه حقیقتی پشت سر آن نهفته نیست.

وی با تأکید بر غیرقانونی و باطل بودن این همه پرسی افزود: اگر کمیساریای عالی انتخابات و همه‎پرسی می خواهد پایبندی خود به قانون اساسی را نشان دهد باید از این تصمیم خود عقب نشینی کند.

حجت الاسلام خالصی برگزاری همه پرسی را به ضرر مردم عراق به ویژه کردها خواند و ادامه داد: دولت عراق باید نسبت به این گونه اقدامات هوشیار باشد و مسؤولان و مراجع تقلید نیز به این اقدام اقلیم کردستان واکنش نشان دهند.

گفتنی است کمیساریای عالی انتخابات و همه‎پرسی در اقلیم کردستان یکشنبه گذشته اعلام کرد که مدت تبلیغات جهت برگزاری همه پرسی جدایی این اقلیم از عراق 18روز است./994/ب۹۰۴/د

 

ارسال نظرات