۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۰۸۱
استاد حوزه علمیه:

داعش نتيجه اسلام بدون عترت است

حجت الاسلام اديب يزدي با اشاره به جنايات اسفناك داعش، اين گروهك را نتيجه اسلام بدون عترت دانست و گفت: این گروهک با وحشي گري های خود دنيا را به ناامني كشانده است.
اديب يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دهه ولايت و امامت شامگاه امشب در شب ولادت امام هادي(ع) با حضور پرشور شهروندان در حسينيه انصارالحسين(ع) شريف آباد پاكدشت برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي، استاد حوزه علمیه در اين مراسم با يادآوري اينكه پيامبر اسلام در طول ۱۳سال اقامت در مدينه تنها يكبار حج تمتع به جا آورد، بيان كرد: آن حج مشهور به حجة الوداع شد چون پيامبر در آن حج از مسلمانان خداحافظي كرد و البته مي توان از آن به حجة البلاغ ياد كرد.

وي ادامه داد: پيامبر در آن زمان به همه سران قبايل اسلامي نامه فرستاد كه عازم مكه مكرمه براي حج هستم لذا خودتان را به اين حج برسانيد، همينطور به حضرت علي(ع) هم كه آن زمان در يمن بودند نامه براي دعوت به حج فرستادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه پيامبر در اين سفر  دو مأموريت مهم و بسيار مهم داشتند، خاطر نشان كرد: مأموريت مهم اين بود كه حج را به مسلمانان بياموزد چرا كه تا قبل از آن حجة الكفر اجرا مي شد ضمن آنكه پر مسئله ترين عمل شرعي مربوط به حج است كه طبق گفته آيت الله فاضل لنكراني حدود هفتاد هزار مسئله دارد.

وي افزود: در روز عرفه خيمه بزرگي در سرزمين عرفات براي پيامبر احداث شد، مهاجرين و انصار همه جمع شدند، آنگاه حضرت خاتم الأنبياء(ص) براي اولين بار خبر از خداحافظي دادند.

اين خطیب حوزوی با ابراز اينكه در طول عمر 1400ساله اسلام حدود سيزده هزار تفسير براي قرآن آمده است، اذعان كرد: در تمام آنها عترت اميرالمؤمنين(ع) محرز است.

وي با اشاره به مأموريت مهم تر پيامبر در حجة الوداع اضافه كرد: پيامبر اسلام در عرفات حديث ثقلين را خواند و كتاب خدا و عترت خود را در ميان مسلمانان به يادگار گذاشت و فرمود يادتان باشد اهل بيت من و قرآن به هيچ وجه از هم جدا نمي شوند و خبرداد كه عده اي بعد از من، پشت مي‌كنند و مي گويند كتاب خدا ما را بس است و به عترت پيامبر ما را كاري نيست.

این خطیب و سخنران با اشاره به جنايات اسفناك داعش، اين گروهك را نتيجه اسلام بدون عترت دانست كه با وحشي گري دنيا را به ناامني كشانده است.

وي افزود: پيامبر(ص) بعد از عرفه و در روز مبارك عيد قربان مجدداً در مسجد خيف منا مردم را گرد هم آورد و به منبر رفت و اين بار صريح تر اعلام كرد كه علي(ع) برادر و ياور من است، راه موفقيت شما پيروي از علي(ع) است، اگر همه دنيا يك طرف و علي طرف ديگر باشد؛ به سمت او برويد چون راه او پيروزي است.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه كرد: حجة الوداع پايان يافت و پيامبر با خيل عظيمي از جمعيت مسلمين به سمت غدير خم حركت كردند و اباذر و سلمان زودتر راه افتادند تا مكان را آماده كنند.

وي خاطر نشان كرد: به دستور پيامبر منبري از جهاز شترها ساخته شد و پيامبر به همراه علي(ع) به بالاي آن رفت و خطبه عجيب و بي سابقه اي را قرائت کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جملات اوليه اين خطبه بيان داشت: پيامبر فرمود مي خواهم امروز نكته اي را براي شما بگويم كه اگر پذيرفتيد تمام اسلام در آن است، آنگاه مردم به گريه افتادند و آماده شنيدن سخنان فرستاده خدا شدند.

وي جمله معروف "مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ" را شاه بيت سخنان پيامبر در غدير خم اعلام كرد و اظهار داشت: پيامبر، علي(ع) را به عنوان جانشين خود به همگان معرفي كرد.

این کارشناس دینی در پايان اظهار كرد: از آنجا كه پيامبر مي خواست دين اسلام ادامه دار باشد، راهي جز ولايت علي نديد و چه كسي جز علي قدرت و اراده ادامهاين شريعت را داشت؟/804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات