۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۲۵۹۱۹
حکیم:

پافشاری بر همه پرسی اقلیم کردستان با مصالح عراق مغایرت دارد

رییس ائتلاف ملی عراق پافشاری بر برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان را به ضرر مصالح این کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق امروز طی پیامی حمله تروریستی به یکی از استراحتگاه‎های بین راهی استان ذی قار که منجر به شهادت 84 تن و زخمی شدن 94 تن دیگر شده است را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: جریان تروریستی داعش بار دیگر خوی وحشیانه خود را با قلع و قمع مردم بی‎گناه نشان داد. مسؤولان امنیتی باید تدابیر لازم را برای مقابله با اقدامات جریان‎های تروریستی علیه مردم بی‎گناه اتخاذ کرده و با مشت آهنین با مجرمان برخورد کنند.

حجت الاسلام حکیم همچنین طی سخنانی در سی و سومین همایش مبلغان که در نجف اشرف برگزار شد، کردها را بخشی از ملت عراق دانست و اظهار داشت: مردم عراق با همه عزت و کرامت خود از کردها در برابر تروریست‎ها دفاع و مراجع تقلید نظیر حضرت آیات حکیم و سید علی سیستانی نیز در فتواهای مختلف از آن‎ها حمایت کردند.

وی حفظ وحدت عراق برای استیفای حقوق مردم را بسیار ضروری دانست و افزود: حق حاکمیت ملت عراق بدون وحدت مخدوش می‎شود زیرا قدرت کردستان به قدرت عراق و توانایی عراق به وحدت مردمش است.

رییس ائتلاف ملی عراق تنها راه حل پایان مشکلات این کشور را گفت‎وگو خواند و بیان داشت: مشکلات و اختلاف نظرهای بسیاری میان شخصیت‎ها سیاسی وجود دارد که باید آنها را با گفت‎وگو و نشستن پشت میز مذاکره حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: ملت عراق در حال مبارزه با جریان تروریستی داعش است و اصرار بر اجرای همه‎پرسی در چنین وضعیتی به زیان این کشور و وحدت عراق محسوب می‎شود./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات