۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۲۲۷
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی معرفی شدند

سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدحسن نادری دبیر جشنواره با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و برای صرفه جویی در زمان و هزینه، مسابقات استانی این جشنواره به صورت تلفنی داوری شد و برگزیدگان به این جشنواره راه یافتند.

دکتر امید معاون وزیر علوم و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه به اهمیت پرداختن به فرهنگ قرآن پرداخت و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند موجب گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها شود و باید این فعالیت ها را تقویت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به عنوان سخنران ویژه این مراسم به تبیین عوامل شکل گیری حیات طیبه در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: ایمان مراتب و درجات متعددی دارد و برای رسیدن به قله ایمان باید تلاش کرد و همانطور که قرآن نیز بیان کرده است باید حق طلبی و کمک گرفتن از صبر نیز در کنار ایمان و عمل صالح وجود داشته باشد تا حیات طیبه در جامعه رقم بخورد.

در بخشی از این مراسم، نشان ایثار و شهادت از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی به پدر شهید مدافع حرم محسن حججی اهدا شد و هنرمندان رشته نقاشی دانشگاه علمی و فرهنگی فرهنگ و هنر قم نیز تابلویی از تصویر این شهید گرانقدر را به پدر وی هدیه کردند.

ورود پیکر پاک یکی از شهدای مدافع حرم به سالن برگزاری همایش نیز از دیگر بخش های دیگر این مراسم بود که فضای معنوی ویژه ای را در محل برگزاری این همایش به وجود آورد.

برگزیدگان بخش های مختلف

در بخش استان های برتر، استان های اصفهان، مازندران و مرکزی حائز رتبه های اول تا سوم شدند و استانهای فارس، آذربایجان شرقی، قم، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش ویژه کارآفرینی خانم ها خجسته و جوادی از قم رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند و در بخش ایده های قرآنی ابراهیم کمالی از اصفهان، منیره سادات نوراللهی و زهرا طالبی از قم به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته تحقیق قرآن و در بخش برادران: احسان قانعی از فارس، مجید نوری از زنجان و مهدی پاپی از لرستان رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش خواهران این رشته مریم غلامی از مرکزی، بهاره پانیاز از کرمانشاه و پروانه عابد از مرکزی حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل خوانی رسول نظری از آذربایجان شرقی، مهدی داودنیا از خراسان رضوی و مرتضی رستم پور از تهران رتبه های برتر بخش برادران را به خود اختصاص دادند و مهدیه ایران منش از کرمان، لیلا صدری از البرز و نرجس عزیزی از کرمانشاه در بخش خواهران صاحب رتبه های برتر شدند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه های اول تا سوم بخش برادران به مرتضی محمدنژاد از آذربایجان غربی، علی اکبر صادقی از تهران و حذیر دخترزر رسید و سمیه بیاتی از البرز و معصومه بابا پور از آذربایجان شرقی رتبه های برتر این رشته را به خود اختصاص دادند.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم احسان شاهمرادی از زنجان، رامین رستمی از اردبیل و رضا محمدپور از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ 10 جزء قرآن نیز محمدحسن کاظمی، علیرضا عیوضی و مصطفی نجفی صاحب رتبه های برتر بخش برادران و فاطمه شمخانی، مریم نوروزی و الهه حصاری نیز رتبه های برتر بخش بانوان را به خود اختصاص دادند.

در رشته حفظ 5 جزء علی محمدی، عباس محمودی و داود سرلک همگی از استان هرمزگان حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ دو جزء وحید کاظمی از قم، احمد ابوالقاسمی از تهران و محمد شیرازی از مرکزی رتبه های برتر بخش برادران را به خود اختصاص دادند و شبنم میرزاخانلری از قزوین، ملیحه نصیری از مرکزی و فاطمه شعبانی از یزد حائز رتبه های اول تا سوم بخش بانوان این رشته شدند.

در رشته اذان رسول وکیل زاده از خراسان جنوبی، مسلم خشمی از کرمانشاه و ابوالفضل حیدریان از مازندران اول تا سوم شدند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات