۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۳۳۷۹۰
حجت الاسلام وزیری مطرح کرد؛

راه درمان قساوت قلب

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: درمان قساوت قلب محبت به یتیم است؛ کسی که به یتیم رسیدگی کرده و در هنگام نیاز یتیم را تنها نگذاشته و به او پناه دهد خداوند در اثر این کار بهشت را بر او واجب کرده و قساوت قلب او را درمان می کند.
وزیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وزیری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) عصر امروز در همایش سه ساله کربلا که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، یتیم نوازی را سیره اسلامی و قرآنی اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین حقوقی که خداوند بر ذمه مؤمنان قرار داده حق یتیم است و این حق باید از سوی مؤمنان به درستی ادا شود.

وی افزود: این حق به اندازه ای اهمیت دارد که انسان در اثر بی توجهی به آن مورد نکوهش حضرت حق قرار می گیرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که یزیدیان نه تنها به امام حسین(ع) بلکه به یتیمان ایشان نیز ترحم نکرده و حضرت رقیه(س) و سایر کودکان اصحاب عاشورا را به شدت در دوران اسیری مورد ضرب و شتم قرار دادند، گفت: یتیم نوازی فریضه است همانطور که خداوند با حمایت از حضرت رسول(ص) خود به عنوان نخستین فرد عهده دار حمایت از ایتام شد.

حجت الاسلام وزیری با تأکید بر این که قساوت قلب بدترین بیماری روحی است و به راحتی درمان نمی شود، ادامه داد: درمان قساوت قلب محبت به یتیم است؛ کسی که به یتیم رسیدگی کرده و در هنگام نیاز یتیم را تنها نگذاشته و به او پناه دهد خداوند در اثر این کار بهشت را بر او واجب کرده و قساوت قلب او را درمان می کند.

وی توجه به یتیم و یتیم نوازی را دستور مستقیم اسلام به مؤمنان عنوان کرد و افزود: پناه دادن به یتیم، مهربانی نسبت به یتیمان و اکرام ایتام سه دستور قرآنی خداوند نسبت به مؤمنان است.

حجت الاسلام وزیری ادامه داد: انسان هایی در زندگی خود می توانند به درجات معتالی معنوی دست پیدا کنند که نسبت به یتیمان و عموم مردم جامعه دلسوز و مهربان باشند.

وی با اشاره به فرازهایی از زندگی حضرت رقیه(س) در روز عاشورا و خرابه شام ادامه داد: حضرت رقیه یکی از دختران محبوب امام حسین(ع) هستند و روایت شده که در روز عاشورا زمانی که امام حسین(ع) با اصحاب خود خداحافظی کردند که به میدان جنگ بروند حضرت رقیه(س)آخرین کسی بود که به سوی ایشان دوید و امام حسین(ع) این دختر خردسال خود را دلداری داده و از او تقاضای صبوری کردند.

وی ادامه داد: فرهنگ یتیم نوازی باید در جامعه اسلامی از سوی مردم و مسؤولان احیاء شود چرا که با احیای این فرهنگ بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی جامعه که در اثر بی توجهی به حقوق ایتام ایجاد شده برطرف خواهد شد و باید دقت کرد که فرهنگ یتیم نوازی یک فرهنگ مسلم قرآنی است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات