۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۳۴۰۵۱

تاکید ارتش لبنان بر حمایت از حزب‌الله در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی

منابع امنیتی صهیونیستی تاکید کردند: ارتش لبنان همان گونه که در مبارزه با تروریسم پیروز شد برای رویارویی با رژیم صهیونیستی آماده است.
سرتیپ «جوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابعی امنیتی در تل‌آویو که آنها را بلندپایه توصیف کرد، نوشت: سرتیپ «جوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان نشست روسای ستاد کل ارتش جمعی از کشورهایی که آمریکا در واشنگتن ترتیب داده بود را تحریم کرد؛ آن هم در اعتراض به اینکه رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در این نشست حضور داشت.

این روزنامه صهیونیستی افزود: فرمانده ارتش لبنان به دعوت جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای شرکت در این نشست وارد واشنگتن شده و با وی دیدار کرد اما وی در لحظات پایانی پس از اطلاع از حضور گادی آیزنکوت، رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، این نشست را تحریم کرد.

هاآرتص نوشت: این در حالی است که شماری از روسای ستاد ارتش و افسرانی بلندپایه از برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات، مصر و اردن در این نشست حضور داشتند.

«عاموس هارئیل»، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص تاکید کرد: ژنرال جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هرساله با برگزاری از این دست نشست‌ها، شماری از روسای ستاد مشترک کشورهای عضو ناتو را که رابطه‌ای قوی با واشنگتن دارند برای حضور در آن دعوت می‌کند.

منابع هاآرتص افزودند: فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا از شماری از روسای ستاد مشترک کشورهای عضو ناتو که آمریکا برای مبارزه با تروریسم و بخصوص داعش تشکیل داد برای شرکت در نشست مذکور دعوت کرد و امسال برای اولین بار از رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم برای حضور در آن دعوت شد.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: نمی توان به سادگی از کنار اظهارات اخیر آویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گذشت هنگامی که تاکید کرد که جنگ آتی در شمال رژیم صهیونیستی در جبهه‌ای واحد علیه سوریه و لبنان با یکدیگر خواهد بود و رویارویی رژیم صهیونیستی صرفا با حزب الله نیست و ارتش لبنان استقلال خود را از دست داده و بخش لاینفک از نهاد حزب الله شده است.

به نوشته هاآرتص ارتش لبنان در پاسخ به اظهارات لیبرمن بر آمادگی خود برای مقابله با هر رویارویی احتمالی در مرزهای شمالی، شرقی و جنوبی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و یک مقام نظامی لبنان هم در گفت‌وگو با روزنامه الجمهوریه این کشور اظهارات وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را ضد و نقیض خواند که نمی توان آن را جدی گرفت.

این منبع لبنانی افزود: لیبرمن گمان می‌کند که ارتش لبنان بخش لاینفکی از نهاد حزب الله شده در حالی که این سخن با واقعیت کاملا مغایرت دارد آمریکا و انگلیس کمک‌های نظامی سخاوتمندانه به ارتش لبنان ارائه داده و از ادامه تسلیح ارتش لبنان و اعتماد به آن می گویند آیا واشنگتن و لندن حزب الله را تسلیح می‌کنند یا لیبرمن اطلاعاتی دارد که این دو کشور بزرگ ندارند.

منبع لبنانی تاکید کرد: ارتش لبنان از استقلال کامل برخوردار بوده و تسلیم تصمیم نهاد سیاسی این کشور است و فرمانده ارتش لبنان و نه هیچ کسی دیگر سیاست نظامی آن را ترسیم می‌کند ارتش لبنان آمادگی خود را برای حفاظت از مرزهای شرقی در برابر تروریسم ثابت کرده و آماده حفاظت از مرزهای جنوبی در صورت تصمیم رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه لبنان است، ماموریت اصلی ارتش لبنان حفاظت از همه خاک لبنان است و نبردها در خارج از مرزها به او ارتباطی ندارد.

منابع نظامی هاآرتص تاکید کردند: اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در چارچوب هجمه آشکار رژیم صهیونیستی علیه کشور لبنان است بخصوص در برهه اخیر که سعی در مرتبط کردن ارتش لبنان با حزب الله داشته و از همکاری‌های بین 2 طرف در جنوب رود لیطانی می‌گوید تا معلوم شود که لیبرمن از این اظهارات خود اهداف متعددی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن برهم زدن هماهنگی و همکاری بزرگ بین ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان است بخصوص پس از سفر موفقیت آمیز اخیری که جوزف عون به ناقوره داشت.

منابع امنیتی تل آویو ناکامی رژیم صهیونیستی در تصویب اصلاح قواعد درگیری در قطعنامه 1701 و موفقیت ارتش لبنان در از بین بردن بهانه‌های رژیم صهیونیستی برای استقرار یگان‌های نظامی جدیدی در جنوب رود لیطانی،دستاورد بزرگ ارتش لبنان در نبرد فجر الجرود و قدرت رزمی بالای یگان های نظامی لبنان را از جمله دلایل هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی دانست.

این منابع تاکید کردند تل آویو بر این باور است که ادغام ارتش لبنان و حزب الله توجیهی برای حمله به لبنان و نهادها و زیرساخت‌های آن فراهم می‌کند تا به یک پیروزی در هر جنگ آتی دست یابد.

هاآرتص افزود: به دنبال آن با رسیدن حزب الله و نیروهای ایرانی به نزدیک بلندی‌های جولان، رژیم صهیونیستی معتقد است که جبهه شمالی از ناقوره تا جولان یکپارچه شده چیزی که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله هم به آن اشاره داشت آن هم به دلیل اینکه ارتش لبنان همواره بر دخالت نکردن در درگیری های محورهای منطقه ای تاکید می‌کند و تحولات فرامرزی به آن مربوط نمی‌شود که همین امر اتهامات غیرمنطقی لیبرمن را ساقط می‌کند.

این منابع تاکید کردند ارتش لبنان همان گونه که با تروریسم روبرو و پیروز شد برای رویارویی با هر حمله رژیم صهیونیستی هم آماده است و این چیزی است که فرمانده ارتش لبنان بارها بر آن تاکید کرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات