۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۵۶۹۶
مبارز انقلابی بحرین در گفت‌وگو با رسا:

تغییرات در عربستان فرمایشی و صوری است/ تلاش آل‌خلیفه برای نفوذ در میان رهبران انقلابی

سخنگوی جنبش حق بحرین با اشاره به انحلال جمعیت وعد تاکید کرد که آل خلیفه بارها تلاش کرده تا در میان مسؤولان انقلابی بحرین نفوذ کند.
عبدالغنی الخنجر از فعالان انقلابی بحرین

عبدالغنی خنجر مبارز سیاسی و سخنگوی جنبش حق بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به انحلال جمعیت انقلابی وعد گفت: انگیزه اصلی که سبب شده تا رژیم آل‌خلیفه اقدام به انحلال جمعیت‌های سیاسی کند آن است که این جمعیت‌ها حاضر نشدند تا در برابر اوامر، دستورات و درخواست‌های آل‌خلیفه سر تسلیم فرود آورند در نتیجه رژیم آل‌خلیفه تعدادی مجازات برای جمعیت‌های انقلابی و سازمان‌های حقوق بشری بحرین وضع کرد تا آنها را ملزم سازد که در مسیر مورد نظر حکومت گام بردارند و آنها را از یک جمعیت انقلابی به یک جمعیت خنثی تبدیل سازد تا به سادگی بتواند به سرکوب‌ها و تجاوزگری‌های خود ادامه دهد.

خنجر افزود: تمامی این اقدامات تا به امروز با شکست مواجه شد و آل‌خلیفه نتوانست به اهداف خود دست یابد. در ابتدا سعی شد تا جمعیت العمل الاسلامی بحرین را تطمیع کنند اما پس از آنکه ناکام ماندند این جمعیت انقلابی را منحل ساختند. سپس نوبت به جمعیت الوفاق الاسلامی رسید که این جمعیت را نیز نتوانستند راضی کنند تا از اقدامات انقلابی‌اش دست بکشد پس به ناچار رهبران الوفاق را بازداشت و این جمعیت را نیز منحل کردند. اینبار نوبت به جمعیت الوعد رسید تا ابراهیم شریف دبیرکل این جمعیت را بازداشت کرد و به آنها گفت یا با یا علیه ما هستید و با این شیوه تمامی گروه‌های سیاسی را از میدان مبارزه خارج کردند.

وی با اشاره به ایستادگی جمعیت وعد در برابر زیاده‌خواهی آل‌خلیفه خاطر نشان کرد: جمعیت انقلابی وعد درخواست آل‌خلیفه برای سازش و متوقف ساختن فعالیت‌هایش را رد کرد و همین امر منجر شد تا رژیم دیکتاتور آل‌خلیفه سرانجام حکم به انحلال این جمعیت بدهد. رژیم منحوس آل‌خلیفه بارها و بارها تلاش کرد تا رهبران جمعیت‌های انقلابی را به سمت خود جذب کرده یا آنها را با افراد وابسته به خود جایگزین کند اما به نتیجه‌ای دست نیافت پس به سمت سرکوب، بازداشت، زندانی کردن، سلب تابعیت و تبعید مخالفان روی آورد تا هر صدای مخالفی را در کشور نابود کند.

تغییرات اخیر عربستان سعودی جنبه سیاسی دارد
سخنگوی جنبش حق بحرین با اشاره به ناکامی سیاسی آل‌خلیفه ادامه داد: نمی‌توان گفت که انحلال جمعیت وعد ناکامی سیاسی تازه‌ای برای آل‌خلیفه است در حقیقت ناکامی و شکست سیاسی برای آل‌خلیفه از زمانی آغاز شد که علیه جمعیت‌ها، حزب‌ها و سازمان‌های انقلابی و حقوقی دست به توطئه زد اما آنها بیش از اینها پیش خواهند رفت. آنها به دنبال آن هستند تا به همه اثبات کنند که در شرایط فعلی منطقه‌ای تمام رخدادها به سود آنان و در راستای تقویت عمل سیاسی آنها است. هیچ نهاد حقوق بشری علیه آنها اقدامی نخواهد کرد و آل‌خلیفه همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

مبارز سیاسی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تغییرات اخیری که از سوی محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در این کشور رخ داد، اظهار داشت: گمان نمی‌کنم که تغییر یا اصلاح واقعی صورت گرفته باشد بله هرچند اقداماتی مانند اجازه رانندگی به زنان با یک سری شروط خاص داده شده است اما این تغییرات واقعی نیست در حقیقت بن سلمان به دنبال آن است تا با این تغییرات به جهانیان اعلام کند که با این تغییرات درصدد مبارزه با افراط‌گرایی است اما کسی که اتفاقات عربستان را رصد کند به این سخنان اعتنایی نمی‌کند. مشکلاتی که عربستان امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند گواه بر این سخن است که آنها به دنبال مشغول ساختن افکار عمومی به موضوعات حاشیه‌ای هستند تا از ناکامی‌های اخیر در منطقه سخنی به میان نیاید.

خنجر تصریح کرد: شکست سعودی‌ها در سوریه و عراق و نیز فرو رفتن آنها در باتلاق یمن و کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه، کودکان، زنان و سالخوردگان یمنی چهره واقعی آل سعود را به جهانیان نشان داده است. این چهره واقعی از مسیر همین شکست‌ها نمایان شده و اگر این ناکامی‌ها نبود امروز دامنه هیمنه و سیطره آنها بر منطقه به شکل وسیعی گسترش می‌یافت. آل‌سعود اشتهای فراوانی برای افزایش دامنه نفوذ خود بر تمامی جهان اسلام دارد و برای دستیابی به این هدف حتی با کشور همسایه خود مانند قطر چنین رفتار کرده و تا مرز تغییر حکومت نیز پیش رفتند./981/ب914/ر

ارسال نظرات