۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۳۶۳۵۰
نمایشگاه مطبوعات؛

فلاحت پیشه: اروپایی ها به ایران نیاز راهبردی دارند/ به هیچ وجه دستاورد دفاعی و موشکی را از دست نخواهیم داد

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که حوزه دفاعی خط قرمز ایران است، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که چندین سال از فناوری موشکی ما در راهبرد منطقه ای خود عقب هستند چون فناوری ایران کاملا بومی و خوداتکا است و توان بازدارندگی متقابل پشیمان کننده را دارد و به هیچ وجه این دستاورد را از دست نخواهیم داد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به مهم ترین عبرت های برجام، گفت: تجربه سیاست خارجه ایران به ویژه تجربه نوع روابط با ایالات متحده آمریکا خاص برجام نیز نیست.

وی افزود: یکی از دلایلی که مذاکرات برجام بسیار طولانی شد و از موافقتانه ژنو تا اجرای برجام بیش از یک سال طول کشید همین عدم اطمینان به آمریکایی ها بوده است، همان زمان که رهبر معظم انقلاب پیام 9 ماده ای را اعلام کردند فرمودند که به آمریکایی ها اعتماد نداریم و آن ها نقض عهد می کنند.

فلاحت پیشه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران جزء 20 اقتصاد برتر دنیا است، اظهار داشت: ایران کشوری به شمار می رود که در زمینه های گوناگون از جمله دفاعی خوداتکا است و در میان 26 کشور منطقه داعیه اول شدن در حوزه های مختلف را داریم.

وی ادامه داد: ما باید با دنیا کار کنیم و برجام حاصل کار ما با دنیا بود نه این که کار با آمریکا باشد، برجام نتیجه خوبی برای ایران داشت و نشان داد که ایران با قدرت پای میز مذاکره نشست و از ذیل فصل هفتم منشور خارج شده است و آمریکا خیلی دشواری خواهد داشت تا بتواند ایران با به سال 2006 برگردانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که برجام های دیگر وجود نخواهد داشت، ابراز کرد: اگر منافع ایران در برجام تأمین نشود به هیچ وجه در هیچ مذاکره ای که یک طرف آن آمریکا باید به هیچ وجه شرکت نخواهیم کرد و سیاست های خود را پیش می بریم.

وی عنوان کرد: برخی از موارد همانند حوزه دفاعی خط قرمز ایران است، آمریکایی ها به خوبی می دانند که چندین سال از فناوری موشکی ما در راهبرد منطقه ای خود عقب هستند چون فناوری ایران کاملا بومی و خوداتکا است و توان بازدارندگی متقابل پشیمان کننده را دارد و به هیچ وجه این دستاورد را از دست نخواهیم داد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: ما در برجام عقب نشینی صورت ندادیم، قانون الزام دولت به تکمیل چرخه سوخت هسته ای که در مجلس هفتم تصویب شد گفتیم که فناوری سوخت هسته ای را در زیر 5 درصد انجام می دهیم و الان هم این را داریم، درباره سایر دستاوردهای بالای 5 درصد مذاکره کردیم و بنا شد که دنیا سوخت ما را تأمین کند.

وی اضافه کرد: دنیا از برجام درس گرفته که حتی اگر ایران در آینده از ابزارهای خود با اقتدار و قدرت دفاع کند دنیا حقانیت ایران را به رسمیت می شناسد، موضوع دیگر این است که تهدیدات در دنیای امروز ملموس شده و تنها دیگر حرف نیست.

فلاحت پیشه گفت: وقتی که اخیرا پوتین خدمت رهبر انقلاب اعلام کرد که به دنبال رابطه راهبردی با ایران هستیم به دلیل نیاز راهبردی است، اروپا و روسیه به ایران نیاز راهبردی دارند، برای نخستین بار در تاریخ مناسبات ایران و روسیه یک بحران منطقه ای را که غرب و آمریکا نتواتسند آن را حل کنند توسط این دو کشور حل شد.

وی افزود: این نشان می دهد ایران وزنی بسیار مهم دارد و قدرت ها به دنبال رابطه راهبردی با آن هستند، اروپایی ها می دانند که اگرایران نبود داعش به مرز آن ها می رسید و اگر ایران نباشد و توان موشکی ایران تضعیف شود داعش به راحتی به مرز اروپا می رسد، ما به جایی رسیدیم که اروپایی ها مجبور خواهد بود در آمریکا حتی از موشک های ایران حمایت کنند./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات