۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۷۵۵
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

۹۰۰ امام جمعه در سراسر کشور فعالیت دارند

معاون استان‌های شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور از فعالیت ۹۰۰ امام جمعه در شهرهای مختلف کشور خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین عبد‌العلی ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون استان‌های شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان که با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‎‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران، برپایی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور است.
وی با بیان این‌که هم اکنون 900  امام جمعه در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهرها و بخش های مختلف در استان‌های کشور نیز درخواست برگزاری نماز جمعه دارند که پس از بررسی شرایط و وضعیت به زودی درخصوص آن موارد نیز تصمیم‌‍گیری خواهد شد.
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که باید حکم شهر بودن به یک منطقه اطلاق شود تا بتوان نماز جمعه را در آن منطقه برپا کرد، تصریح کرد: زمانی که نماز جمعه در شهری برپا می‌شود، نشان می‌دهد که پرچمداری و هدایت‌گری برای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و تحقق اصول نظام ولایی در آن منطقه وجود دارد.
وی با تأکید بر این‌که نهاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان پشتیبان نظام، ولایت و ارزش‌های انقلاب است، گفت: امام جمعه حکم خود را از مقام معظم رهبری دریافت می‌کند، از این رو فردی انقلابی، مجاهد و دلسوز خواهد بود و این معیارها جزء شاخص‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت است.
معاون استان‌های شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که تریبون نماز جمعه می تواند در تقویت و توسعه شهرها و آبادانی مناطق نقشی مؤثر ایفا کند، گفت: ائمه جمعه همواره به دنبال وحدت میان مردم هستند و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دغدغه‌ای جز تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری مشکلات مردم ندارد.
وی خواستار تعامل حداکثری مسؤولان با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه شد و گفت: نهاد نماز جمعه زمینه را برای تعاملات حداکثری آماده کرده است، اما اگر مسؤولی به دنبال اختلاف و تقابل باشد، دیگر ایراد از سوی شورا نیست؛ زیرا برخی فکر می‌کنند ایجاد تقابل بین دو جریان باعث ابقای آن مسؤول خواهد شد که این یک تفکر اشتباه است.
معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت کشور با بیان این‌که اغلب ائمه جمعه منتخب جوان بوده و دغدغه اصلی آنها مسائل فرهنگی است، تصریح کرد: اگر در تریبون نماز جمعه برخی گفته‌ها مطرح می‌شود و به مذاق برخی خوش نمی‌آید، ناشی از همین دغدغه است./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات