۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۳۷۸۶۴

تجمع علمای مسلمان لبنان جنایات آل‌سعود در یمن را به شدت محکوم کرد

تجمع علمای مسلمان لبنان جنایات هفته‌های اخیر آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن را به شدت محکوم کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان عصر امروز دوشنبه پس از پایان جلسه هفتگی خود با صدور بیانیه‌ای تمامی جریان‌ها و گروه‌ها را به حمایت از تصمیمات میشل عون رییس جمهور لبنان و نبیه بری رییس پارلمان این کشور دعوت کرد.

تجمع علمای مسلمان با بیان اهمیت تشریک مساعی از ملت لبنان درخواست کرد که با حفظ وحدت فرصت را از افرادی که با استعفای سعد الحریری به دنبال ایجاد فتنه قومیتی _ مذهبی هستند گرفته و با آنان مقابله کنند.

تجمع علمای مسلمان با اشاره به آنکه سعد الحریری حریّت در تصمیم‌گیری ندارد، از کشورهای دوست و همپیمان لبنان خواست تا با تحمیل فشار به عربستان سعودی این کشور را وادار به صدور اجازه برای بازگشت سعد الحریری به لبنان کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سعد الحریری به صراحت اعلام کرد که در صورت تامین برخی شروط حاضر به انصراف از تصمیم خود و نشست بر سر میز مذاکره است.

این بیانیه افزود: آتش گشودن علیه ارتش لبنان و شلیک بمب‌های دودزا به نظامیان تعدّی آشکار به سیادت و تمامیت ارضی لبنان است. با عرض تاسف باید گفت کسانی که امروز مدعی دخالت ایران در صحنه سیاسی لبنان هستند در برابر این اقدامات آشکار لب به شکایت نمی‌گشایند.

تجمع علمای مسلمان در پایان جنایات آل سعود علیه مردم بیگناه یمن و تشدید حملات هوایی علیه غیرنظامیان خصوصا در سایه محاصره هوایی، زمینی و دریایی را به شدت محکوم کرد./981/ب902/ر

ارسال نظرات