۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۳۹۶۸۶
امام جمعه چالوس:

عالمان دینی، هویت جامعه اسلامی را شکل می دهند

امام جمعه چالوس با بیان این که عالمان و بزرگان دینی، هویت هر ملتی را شکل می دهند، گفت: در طی صده های اخیر کشورمان شخصیت ها و بزرگان دینی بسیاری را در دامان خود پرورش داده که مایه عزت و افتخار جهان اسلام بوده است.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس عصر امروز در همایش ملی فاخری ها که در این شهرستان برگزار شد به نقش برجسته عالمان دینی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: علما به عنوان میراث داران ائمه معصومین(ع) در دوران غیبت همواره نقش هدایت گری جامعه را عهده دار بودند.

وی همچنین با بیان این که نقش آفرینی و تلاش های بی وقفه علما در طول تاریخ موجب حفظ دین در جامعه شد، افزود: اگر از خودگذشتگی های علمای دین نبود امروز خبری از اسلام ناب و حقیقی در جامعه ما نبود.

امام چالوس در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمن در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفت تا اسلام ناب نباشد، خاطرنشان کرد: اما همه دغدغه و تلاش علمای دین تحقق حاکمیت دینی در جامعه بود.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که برای تحقق حاکمیت دینی خون های بسیاری بر زمین ریخته شده است، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی همواره دین و گسترش آن در جامعه داشتند و برای رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه تلاش های بسیاری انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه، مردم را در مسیر صحیح سوق دادند، تصریح کرد: اگر راهنمایی های علمای دینی نبود، مردم در مسیری غیر از دین و ارزش های اسلامی حرکت می کردند.

حجت الاسلام راشدی در ادامه با اشاره به این که تاریخ این کشور شخصیت های بزرگی را به چشم خود دیده است، خاطرنشان کرد: هر جامعه و ملتی را به بزرگان و شخصیت های بنام آن می شناسند.

امام جمعه چالوس با بیان این که عالمان و بزرگان دینی، هویت هر ملتی را شکل می دهند، تصریح کرد: در طی صده های اخیر کشورمان شخصیت ها و بزرگان دینی بسیاری را در دامان خود پرورش داده که مایه عزت و افتخار جهان اسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان و بزرگان دینی این کشور موجب فخر و مباهات ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف بوده است، تصریح کرد: امروز مجامع دینی و علمی کشورمان از آثار و تألیفات ارزشمند شخصیت های بزرگ دینی بهره مند می شوند.

امام جمعه چالوس با بیان این که عالمان دینی جامعه را از هر گونه توطئه دشمن مصون نگه داشته اند، خاطرنشان کرد: در صد سال اخیر علما و روحانیان با بصیرت و انقلابی همواره در صدرجنبش های مردمی علیه ظلم و استکبار بوده اند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، جریان تنباکو و نهضت انقلاب اسلامی ایران در رأس همه آنها یک عالم بزرگ نقش آفرینی کرده است، تصریح کرد: عالمان دینی همواره با هدایت جامعه در مسیر دینداری، مردم را از هر گونه انحراف مصون نگه داشته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال انحراف جامعه اسلامی از مسیر صحیح خود هستند، خاطرنشان کرد: اما این عالمان بودند با بصیرت و هوشیاری بالا ضمن شناخت صحیح از دشمن، برنامه و توطئه های آنها را خنثی کرده اند.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که جامعه امروز پیشرفت و تعالی خود را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های عالمان دینی است، تصریح کرد: اگر علما نبودند، دشمنان چیزی از دین و اسلام ناب در جامعه باقی نمی گذاشتند و امروز تنها پوسته ای بی اثر از دین را در جامعه شاهد بودیم.

وی با بیان این که در طول تاریخ یک ارتباط و پیوند مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار بوده است، خاطرنشان کرد: بیوت علما و بزرگان دینی ما همواره مأمن و پناهگاه مردم در ادوار مختلف بوده و امروز نیز این سنت حسنه ادامه دارد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمن از ارتباط عمیق میان مردم و روحانیت بسیار عصبانی هستند، تصریح کرد: تلاش دشمنان همواره ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت بوده و در این مسیر آنها همواره تلاش کردند با تهمت و دروغ پراکنی، جایگاه روحانیت را در جامعه متزلزل کنند.

امام جمعه چالوس با بیان این که همه مسائل و امور اجتماعی مردم برعهده عالمان دینی بوده است، تصریح کرد: امروز نیز علما و روحانیت با آغوش باز از مردم استقبال می کنند و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های آنها گام بر می دارند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که عالمان دینی در تبیین نهضت و قیام اهل بیت(ع) نقش بسیار محوری را عهده دار بودند، گفت: اگر امروز نهضت حسینی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده به دلیل تبلیغ مناسب عالمان دینی در تاریخ بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز دشمن به دنبال بی هویت کردن نسل جوان است، خاطرنشان کرد: باید شناخت جوانان جامعه با ارزش های دینی و مبانی اعتقادی هر روز بیشتر تقویت شود.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که امروز نسل جوان نیازمند شناخت بیشتر با شخصیت ها و عالمان دینی است، تصریح کرد: باید با برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی مناسب زمینه پیوند نسل جوان با شخصیت ها و بزرگان دینی در جامعه ما فراهم شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات