۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۴۱۳۴۶
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

مقابله با فرهنگ انتظار نتیجه نپذیرفتن عدالت است

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: افرادی که در پی تکبر و غلبه بر مظلومان هستند با حکومت امام زمان(عج) چه در زمان حال و چه در زمان ظهور مخالف هستند.
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان، در گفت‌و‌‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره حفظ اصالت‌های دینی در عصر غیبت گفت: آشنایی با دین راه حفظ اصالت‌های دینی است که در این راستا آشنایی با منابع دینی از جمله قرآن به عنوان مهم‌ترین آنها بسیار موثر است.

وی ادامه داد: آشنایی با سیره و سنت و روایات صحیحی که از ائمه(ع) موجود است نیز راه دیگر آشنایی با دین است، برای نمونه اصول کافی منبعی مناسب برای این منظور بوده و دایره المعارفی از اصول دینی به شمار می‌آید، البته در کنار

حجت الاسلام عباسی سپس با اشاره به مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: معاشرت نیکو، صله رحم، رعایت حقوق فردی و اجتماعی و حکومت، رسیدگی به مستضعفین، برخورد مناسب با ارباب رجوع و مبارزه و جهاد در راه خدا از جمله مواردی هستند که با سبک زندگی مهدی تناسب دارند.

وی در ادامه با بیان مصادیق مبارزه در راه خدا اظهار داشت: در مبارزه و جهاد در راه خدا مبارزه نظامی و فرهنگی هر دو مطرح هستند، که در قالب اقدامات گوناگونی همچون شرکت در مانورها، مبارزه با دشمنان و گروه‌های تکفیری به صورت نظامی و رسیدگی و تلاش در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، اشتغال و امر به معروف و نهی از منکر  تجلی می‌یابند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به علت تهدید بودن تفکر مهدوی برای جریان‌های ضد دینی و مادی گرایانه خاطر نشان کرد: مقابله با فرهنگ مهدوی توسط جریان‌های مادی گرایانه و ضد دینی موضوعی ریشه‌ای و تاریخی است؛ از آنجایی که اجرای عدالت هدف بزرگ امام زمان(عج) است مخالفان عدالت با این تفکر نیز مخالف هستند.

وی ادامه داد: افرادی که در پی تکبر و غلبه بر مظلومان هستند با حکومت امام زمان(عج) چه در زمان حال و چه در زمان ظهور مخالف هستند؛ در واقع نپذیرفتن عدالت علت اصلی مقابله با فرهنگ انتظار را شکل می‌دهد.

این کارشناس دینی در پایان درباره راه‌های مقابله با شبه‌ها و اقدامات مخالفان فرهنگ انتظار گفت: لازم است مبلغان ابتدا شبهه شناسی کرده و پس از آن با استفاده از منابع دینی پاسخ آنها را یافته و از راه‌های متناسب با مخاطب و با استفاده از ابزارهای متنوع آنها را به جامعه و بهویژه به گروه‌هایی که جوانان در آنها حضور فعال دارند منتقل سازند./955/ت302/س

ارسال نظرات