۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۹۸۸
نماینده آیت الله سیستانی:

تاریخ و آثار نبرد ملت عراق با داعش باید حفظ و ثبت شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که اساتید و مردم عراق باید تاریخ و آثار نبرد با جریان تروریستی داعش را حفظ و ثبت کنند.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در مراسم اختتامیه اولین مرحله از مسابقات قرآنی میان طلاب علوم دینی که زیر نظر این آستان برگزار شد، به عوامل پیروزی ملت عراق بر جریان تروریستی داعش اشاره کرد و بیان داشت: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و پاسخ مثبت و سریع مردم به این فتوا و حضور در خطوط مقدم نبرد با تروریسم دو عامل بسیار تاثیر گذار در پیروزی‎ ملت عراق بر داعش است.

وی افزود: جریان تروریستی داعش جنایت‎های بسیاری علیه ملت عراق انجام دادند به طوری که برخی از این اقدامات نظیر ذبح انسان‎های بی‎گناه و کودکان باور کردنی نیست زیرا باور این موضوع برای هر انسانی سخت است که چگونه در قرن 21 چنین اتفاقاتی رخ می‎دهد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: در میان شهدا جوانان و نوجوانان بسیاری وجود دارد که هم سن قاسم بن حسن (ع) هستند و رشادت و جانفشانی‎های وافری را در میدان رزم انجام دادند.

وی ادامه داد: این تاریخ و وقایع آن باید درس عبرتی برای همگان باشد. در این چند سال اخیر بیش از 8هزار تن از رزمندگان عضو در بسیج مردمی شهید و 22هزار تن دیگر مجروح شدند. هنگامی که با برخی از این رزمندگان قبل از شهادتشان سخن می‎گفتیم، فتوای جهاد کفایی را رحمتی برای خود می‎دانستند و هرگز از عضویت در بسیج مردمی پشیمان نبودند.

حجت الاسلام سید صافی بر ضرورت حفظ آثار و تاریخ جنگ تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: من پیش از این در دیدار با برخی از اساتید عراقی گفته بودم که ما اکنون چون از نزدیک رشادت، جانفشانی رزمندگان و جنایت‎های تروریست‎ها را دیده‎ایم هرگز شیرینی و تلخی آن را فراموش نمی‎کنیم اما پس از گذشت 50 سال از این رویدادها، این مسائل به فراموشی سپرده می‎شود بنابراین باید همه آن را به صورت مکتوب حفظ کنیم در غیر این صورت نااهلان دست به چنین اقدامی خواهند زد و تاریخ دست خوش تحریف‎ها و ابهامات بسیاری قرار خواهد گرفت.

وی رزمندگان عراقی را مایه افتخار دانست و ادامه داد: مردم و اندیشمندان باید در مکان‎های مختلف شهدا و اقدامات شجاعانه آنان را یاد کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی ولادت نبی اکرم (ص) را تبریک و تهنیت گفت و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) رحمة للعالمین است و خداوند متعال امت ایشان را همیشه در عزت و خیر در برابر دشمنانی نظیر داعش که در ذلت هستند، قرار داده است./۹۹۴/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات