۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۴۲۱۲۴

مقتدا صدر خواستار تعطیلی سفارتخانه آمریکا و رژیم صهیونیستی شد

رهبر جریان صدر عراق در واکنش به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواستار تعطیلی سفارتخانه آمریکا و این رژیم شد.
سید مقتدا صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق امروز طی سخنانی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بیان داشت: کشورهای عربی و اسلامی باید سفارتخانه آمریکا را به طور موقت و سفارتخانه رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعطیل کنند.

وی افزود: سازمان کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب باید اقدام لازم را در برابر چنین تصمیمی اتخاذ کنند و فقط به بیانیه و محکومیت اکتفا نسازند.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: عربستان باید هر چه سریعتر جنگ در یمن، بحرین و سوریه را پایان دهد و نیروهای موسوم به ائتلاف اسلامی فورا برای آزادی قدس اعزام شوند در غیر این صورت این مساله جز ننگ و ذلت برای ما چیزی به همراه نخواهد داشت.

وی گفت: گردان و جنبش‎های مختلف عراقی نیز باید نشستی را برای اتخاذ تصمیم لازم در برابر اقدام آمریکا تشکیل دهند.

حجت الاسلام مقتدا صدر اعلام کرد که اگر جبهه مقاومت برای آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی جدی باشد، من به عنوان اولین سرباز و نه به عنوان فرمانده حاضرم در این مسیر به مبارزه برخیزم.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شب گذشته طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به صورت رسمی، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به رسمیت می شناسد و کارهای انتقال سفارت از تل آویو به این شهر بلافاصله شروع خواهد شد.

این اقدام با محکومیت نهاد های بین المللی و همچنین سران منطقه غرب آسیا روبرو شد./994/ب903/ف

ارسال نظرات