۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۲۱۶۲

واکنش جمعیت‎‏ها و احزاب لبنانی به اقدام ضد فلسطینی آمریکا

جمعیت ها و احزاب لبنان به اقدام آمریکا در انتقال سفارت از تل آویو به قدس واکنش نشان دادند.
مسجدالاقصی قدس شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب و جمعیت های اسلامی و حامی مقاومت در لبنان با صدور پیام های جداگانه مخالفت قاطع خود را با اقدام دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و به رسمیت شناختن پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

این پیام ها به شرح ذیل هستند؛

جبهه العمل اسلامی

اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت از تل آویو به قدس و پذیرش ظالمانه پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی یک اقدام خطرناک و گستاخانه بوده که عواقب وخیمی در زمینه های مختلف به همراه دارد.

سیاست های دولت شرور آمریکا و مقامات اشغالگران صهیونیستی در فلسطین و سرزمین های عربی اشغال شده و اقدامات ظالمانه و کینه توزانه علیه ملت صابر فلسطین و قتل مستقیم و ترور و بازداشت های برنامه ریزی شده و حملات روزانه به مسجد الاقصی با هدف تغییر چهره شهر قدس شریف و یهودی سازی و جدا کردن آن از جهان عرب صورت می گیرد.

جمعیت احزاب و شخصیت های ملی

تصمیم دولت آمریکا دلیل دیگری بر حمایت آمریکا از این رژیم تروریستی و مدرک جدیدی بر دشمنی پایدار با حقوق عربی در فلسطین اشغالی و تلاش همیشگی برای اجرای نقشه های دشمن صهیونیستی علیه فلسطین است. 

این تصمیم ضربه قاطع به همه کسانی است که مدعی بی طرفی آمریکا در نزاع عربی و صهیونیستی هستند تا واقعیت و نقش نظام های عربی پسرفته و توطئه گر علیه مساله و ملت فلسطین آشکار شود. 

این نظام ها به عنوان سرنیزه حمایت از تروریسم و توطئه علیه دولت ها و محور مقاومت حامی مساله فلسطین و انتفاضه علیه اشغالگران صهیونیستی به فعالیت می پردازند.

پاسخ به این دشمنی آمریکایی و صهیونیستی با حمایت از مقاومت و انتفاضه ملت عربی در فلسطین امکان پذیر است چرا که دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان مقاومت نمی شناسد.

همه توافق و معاهده های ذلیلانه امضا شده با رژیم صهیونیستی باید لغو شده و اقدامات عادی سازی روابط با دشمن متوقف شود. همه روابط دیپلماسی و اقتصادی با آمریکا باید متوقف شده و آزادگان جهان در لبنان و کشورهای عربی و اسلامی به جنبش های ملی جهت محکومیت همه سیاست های آمریکا بپردازند.

جنبش امل

تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس با هدف سرپوش بر تلاش ها برای یهودی سازی فلسطین و قدس رخ می دهد. 

شکاف در جهان عرب و واقعیت های خونین در بسیاری از کشورها و همچنین توطئه برخی دولت های عربی این فرصت را می دهد تا از زمان و جغرافیایی فلسطینی جهت اجرای پروژه های شهرک سازی، ساخت دیوار نژادی، تسلط بر سرزمین، تبدیل فلسطین به زندانی بزرگ و مصادره هویت و همچنین حفاری زیر مسجد الاقصی سوء استفاده شود.

این تصمیم آمریکا دروازه پروژه هدفمند تصفیه مساله فلسطین و عقب نشینی کامل از پروژه صلح عادل و فراگیر برای تحقق آرزوی ملت فلسطین و بازگشت و تعیین سرنوشت و برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس به شمار می آید.

وضع کنونی لزوم تسریع در گفت وگوی هدفمند جهت یکپارچگی و وحدت فلسطین و  اتخاذ مواضع محلی و عربی و اسلامی برای ایجاد راه حل های سیاسی پایان واقعیت های خونین کنونی و بازگشت فضای فعالیت عربی مشترک و پایبندی به تصمیم های صادر شده از سوی سازمان کنفرانس اسلامی و بازگرداندن اعتماد به روابط میان دولت های اسلامی را به نمایش می گذارد.

جنبش امل پایبندی خود را به معاهده حمایت از حقوق ملت فلسطین و ادبیات ترسیم شده از سوی امام موسی صدر درباره آزادی فلسطین به دست مومنان و شرارت مطلق بودن رژیم صهیونیستی و حرمت تعامل با آن را اعلام می کند.

شورای علمای فلسطین در لبنان

اعلام پذیرش رسمی پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی به معنای جنگ با فلسطین و امت اسلامی و جنایت بزرگ دوران کنونی محسوب می شود که ترامپ از آن به عنوان معاهده قرن یاد می کند که به تصفیه مساله فلسطین منجر خواهد شد.

از همه ملت های عربی و اسلامی می خواهیم با قول و عمل و به آتش کشیدن سفارتخانه های رژیم صهیونیستی با این رژیم اعلام جنگ کنند و دولت فلسطین نیز موظف است گفت وگوها با رژیم را فورا متوقف کرده و به مقاومت مسلحانه و وحدت گروه های فلسطین در برابر دشمن بپردازد.

امت اسلامی باید در قبال قدس و مقدسات مسؤولیت پذیر بوده و در برابر این اقدامات وحشیانه آمریکایی و صهیونیستی ایستادگی کند چرا که اوضاع در فلسطین و قدس و منطقه در پرتو این تصمیم ظالمانه آمریکا و تجاوزهای مستمر صهیونیست ها علیه مقدسات و فلسطین خطرناک است.

در این راستا مسلمانان نباید از کمبود امکانات انسانی و مالی و نظامی گله کنند بلکه مشکل اصلی در حاکمان توطئه گر و سرسپرده ای است که تلاش می کنند امت را از قدرت و وحدت ملی و اسلامی دور سازند.

یاری قدس و فلسطین به وحدت و جهاد، مقاومت مسلحانه در داخل و خارج فلسطین، گشودن مرزها برای جهاد، قطع همه روابط با دولت آمریکا، عدم بسنده کردن همایش ها و سخنرانی و ایستادگی در برابر نظام های خائنی نیاز دارد که زمینه های اعتراف به رژیم صهیونیستی را فراهم کرده اند.

از علمای امت می خواهیم فتوای وجوب جهاد مسلحانه علیه صهیونیست های جنایتکار و حرمت تعامل و همکاری با این رژیم اشغالگر را صادر کنند.

کمیته دوستان یحیی سکاف و زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی

این تصمیم آمریکا نشان دهنده این است که دولت آمریکا که ادعای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر را دارد، حامی اول و اصلی دشمن صهیونیستی به شمار می آید که به جنایت روزانه علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در برابر چشم جهانیان می پردازد.

از همه آزادگان جهان می خواهیم در برابر سفارت های آمریکا قیام کرده و صدای خود را در برابر این اقدام بلند کنند زیرا قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

تمسک ملت فلسطین به مقاومت و جهاد مسلحانه و افزایش فعالیت مقاومانه علیه اشغالگران پاسخ مناسبی به این تصمیم به شمار می آید زیرا تجربه ثابت کرده که مقاومت تنها راه برای آزادی سرزمین و مقدسات و اسیران است./980/ب915/د

ارسال نظرات