۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۵۹۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد؛

حمایت از ۲۰ پایان‌نامه موضوعی وقف در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به حمایت از ۲۰ پایان‌نامه موضوعی وقف در زنجان گفت: هدف از این اقدام ترویج و گسترش سنت حسنه وقف در جامعه است.
حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: سازمان اوقاف با هدف انجام رسالت و مأموریت‌های خود در حوزه وقف و گسترش این سنت حسنه در تلاش برای استفاده از توان علمی نخبگان و دانشجویان است.

وی با اشاره به حمایت سازمان اوقاف از پایان‌نامه‌های دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بیان کرد: به همین منظور از مراکز دانشگاهی، حوزوی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور برای مشارکت در بسط، گسترش و تعمیق فرهنگ وقف دعوت به  همکاری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آمادگی اوقاف در زمینه حمایت از پایان‌نامه‌های علمی در حوزه‌های اوقافی و حقوقی، قرآنی، فرهنگی و اجتماعی، فناوری اطلاعات، مدیریتی و اقتصادی افزود: آنچه مسلم است، این پایان‌نامه‌ها باید در راستای اهداف، مأموریت‌ها و سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه باشد.

جنتی با بیان اینکه در حمایت از پایان‌نامه‌های موضوعی وقف مسائلی شامل بررسی نقش آموزش عالی در ارتقای جایگاه وقف و شناسایی چالش‌های این حوزه با ارائه راهکارهای عملیاتی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای جدید مردم و راهکارهای ترویج و توسعه وقف متناسب با نیازهای روز جامعه در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: تدوین مدل بهینه مدیریت درآمدهای موقوفات به منظور افزایش حداکثری بهره‌وری و نحوه برون‌سپاری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و تدوین مدل مطلوب توسعه وقف و امور خیریه در گسترش و فراگیری حفظ قرآن کریم نیز از دیگر موضوعات اولویت‌دار در حمایت از پایان‌نامه‌های موضوعی وقف به شمار می‌رود.

وی افزود: نقش وقف در فقرزدایی از جامعه، نقش موقوفات در تامین خدمات اجتماعی و شهری،جایگاه فرهنگ وقف در همگرایی کشورهای اسلامی، نقش دانشگاه در ایجاد موقوفات جدید، نقش و کارکرد و تاثیر وقف در اجتماع و فرهنگ، منزلت و جایگاه وقف در جمهوری اسلامی، چالش‌ها و راهکارها، راهکارهای افزایش بهره‌وری موقوفات در زمینه مسکن، تاثیر روندهای تکنولوژیک در بهره‌وری موقوفات، امکان‌سنجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات با نگرش بنگاه‌های دانش بنیان و تاثیر اوراق مشارکت وقفی در اقتصاد جامعه نیز از دیگر پایان‌نامه‌هایی است که اوقاف از آنها حمایت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون با 20 پایان‌نامه در موضوعات اعلام شده حمایت شده و با آنها عقد قرارداد شده است، افزود: از این پس نیز اوقاف آماده حمایت از پایان‌نامه‌های مقطع ارشد و دکتر در موضوعات مذکور است./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات