۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۴۶۳۳۳

ترور نافرجام شخصیت برجسته سنی «دیاله» عراق

منزل دو تن از شخصیت های برجسته اهل سنت عراق در دیاله، به دلیل فراخوان برای مقابله با هسته‌های خاموش داعش، در این استان مورد هدف قرار گرفت.
انفجار

به گزارش خبرگزاری رسا، منزل «هیثم الحوم» از شخصیت‌های برجسته اهل‌سنت در استان دیاله عراق و شیخ قبیله «الندا» در این استان به دلیل فراخوان برای مقابله با هسته‌های خاموش داعش، هدف قرار گرفت.

صادق حسینی، رییس کمیسیون امنیتی شورای استانی دیاله عراق در این باره گفت: منزل مسکونی هیثم الحوم، شیخ قبیله «الندا» هدف حمله یک خودرو بمب‌گذاری شده و دو فرد انتحاری قرار گرفت که این حمله به شهادت همسر شیخ و مجروح شدن سه تن از اعضای خانواده او منجر شد.

وی با اشاره به این که شیخ الحوم از شخصیت‌های برجسته و مبارز در برابر تروریسم در عراق به شمار می‌رود، تصریح کرد: این ترور اقدامی انتقام‎جویانه بوده و ۲۴ ساعت پس از دعوت شیخ به مقاومت در برابر هسته‌های خاموش داعش رخ داد.

صادق حسینی در ادامه توضیح داد: شیخ قبیله الندا دو روز پیش در دیدار با عشایر استان دیاله عراق، خواستار مقاومت در برابر هسته‌های خاموش تکفیری‌های داعش شد و به کسانی که به آنها کمک کنند، هشدار داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، محل حادثه از سوی نیروهای امنیتی محاصره و تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت ادامه دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات