۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۴۸۸۳۵

آیت الله مدرسی خواستار تشکیل نهضت فرهنگی و اخلاقی در عراق شد

یکی از علمای عراق بیان داشت که مسؤولان و مردم باید با تشکیل نهضت فرهنگی و اخلاقی مهر پایانی بر میراث دوران دیکتاتوری گذشته بزنند.
آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در پیام هفتگی خود از مردم این کشور برای عبور از مشکلات و بحران‎های موجود با توکل بر خداوند متعال دعوت کرد و بیان داشت: مردمی که توانسته‎اند دوران بسیار سخت حکومت دیکتاتوری گذشته و جنگ‎های نابود کننده را پشت سر بگذارند، اکنون می‎توانند با عزمی راسخ مشکلات سیاسی و اقتصادی را به پایان برسانند.

وی بروکراسی را منزلگاه فساد دانست و بیان داشت: ما باید از میراث‎های دوران دیکتاتوری گذشته نظیر بروکراسی و سازمان‎های فاسد عبور کنیم.

 این عالم عراقی تصریح کرد: مسؤولان و مردم باید با تشکیل نهضت فرهنگی و اخلاقی مهر پایانی بر میراث دوران دیکتاتوری گذشته، فرهنگ پوسیده و تنبل بزنند.

وی خواستار واگذاری بسیاری از خدمات و مسؤولیت‎ها به بخش خصوصی شد و اظهار داشت: باید نظام سیاسی و اداری مطابق با روح قانون اساسی تشکیل شود.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه ملتی که در کوچک‎ترین مسائل محتاج دیگران هستند، از تمدن و پیشرفت بهره‎مند نیستند، اظهار داشت: عراق از امکانات و ظرفیت‎ها وافری برای پیشرفت در زمینه‎های مختلف نظیر کشاورزی و صنعت برخوردار است بنابراین دولت باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرده و با واگذاری زمین به کشاورزان تسهیلات لازم را برای این فعالیت فراهم کنند.

وی اضافه کرد: دولت باید شرکت‎های مشترک میان بخش‎های عمومی و خصوصی تاسیس کند تا با واگذاری تدریجی مسؤولیت‎ها آسیب‎های این گونه اقدامات کاهش یابد.

این عالم عراقی حرکت به سمت تشکیل دولت الکترونیک را منجر به کاهش فساد اداری دانست و بیان داشت: تشکیل دولت الکترونیک سبب کاهش مشکلات مراجعه مردم به ارگان‎های دولتی می‎شود.

وی نسبت به حل مشکلات میان اقلیم کردستان و حکومت مرکزی ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان ساخت که با پایان اختلافات می‎توان بهتر برای برگزاری انتخابات آینده پارلمان آماده شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات