۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۲۱۵
طی سال‌جاری صورت گرفت؛

افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاهای آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف داشتیم که امروز این رقم با همان هزینه‌ به ۱۱۲ نفر رسیده است.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های تبلیغی، فرهنگی و بصیرتی این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: کمبود اعتبارات مهم‌ترین مانع گسترش فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ دینی در زندگی بشر و مقابله با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: مؤسسات و گروه های وابسته به این سازمان در مقابله با آسیب های اجتماعی اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده اند که در این راستا پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار در نقاط مختلف استان رصد شده و برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که نقش تبلیغی و معنوی روحانیت در مناطق شهری و روستایی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی بوده است، ابراز کرد: به وضوح مشاهده می شود هرکجا روحانی فاضلی سکونت دارد، در آن منطقه طلاق و اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی کمتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی سازمان تبلغات اسلامی گفت: در مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف داشتیم که خوشبختانه امروز این رقم با همان هزینه‌ها به ۱۱۲ نفر رسیده است، اما با توجه به وجود ۱۳۰۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار در سطح استان، این رقم باید افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۷۰ هزار نفر ساعت برای بحث های دینی در ایام محرم و صفر و جهت امور تبلیغی به روستاها و نقاط محروم صرف شده است، افزود: سال گذشته کمتر از ۱۵ هزار نفر در سنت حسنه اعتکاف شرکت کرده بودند که در سال جاری با رشد ۲۵ درصدی تعداد شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر ارتقا یافت.

حجت الاسلام حسینی با از عضویت شش هزار مداح با نظارت شورای هیأت های مذهبی استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طبق آمار، پنج هزار و ۸۰۰ هیأت مذهبی در کل استان فعالیت می‌کنند که دو هزار و ۸۰ هیأت از این تعداد متعلق به تبریز هستند. وجود ۶۰۰ مداح و ستایشگر اهل بیت نیز ظرفیت مهمی در استان ما به شمار می‌آید.

وی از فعالیت ۶۸۰ موسسه قرآنی و خانه قرآنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طی توافقی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده، از این پس مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از یک‌جای مشخص صدور خواهد شد که دبیری شورای قرآنی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

همچنین محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای در سخنانی بر اهمیت کار فرهنگی و دینی تاکید کرد و اظهار داشت: راه برون رفت جامعه از آسیب های اجتماعی ترویج و تبلیغ مبانی دینی و نهادینه شدن ارزش های معنوی در میان اقشار مختلف جامعه است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات